A legutóbbi kimutatás alapján mindössze 191 olyan ügy maradt, amit az elszámolásukat kifogásoló banki ügyfelek nyújtottak be a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT), és eddig nem sikerült lezárni. A bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórumhoz elszámolási kérdésekben összesen 16 433 beadvány érkezett. A számok alapján úgy tűnik, hogy azok az ügyfelek járhattak legjobban, akik megfogadták az akkori kormányzati és jegybanki tanácsokat, és elfogadták a bankjuk által megküldött kimutatást. A PBT az összes ügyből mindössze 138 esetben hozott egyezséget jóváhagyó határozatot, illetve 364 esetben döntött kötelezést tartalmazó határozathozatal mellett. A panaszok túlnyomó többségénél, összesen 15 733 beadvány esetében megszüntette az eljárást.
A PBT a beadványokat több kategóriában vizsgálta, illetve több szempont mentén fogadta be a panaszokat. Azért születhetett ilyen nagy arányban elutasító határozat, mert a panasztevők rosszul értelmezték a vonatkozó jogszabályt, vagy nem tartották be a rögzített eljárásrendet. Előfordult, hogy nem fogadták el helyesnek az átvett elszámolást, kifogásolt adatként a tisztességtelenül felszámított összeget jelölték meg, amelyet a hitelfelvételkori és a jelenlegi árfolyam közötti különbségben véltek felfedezni. Sok olyan kérelem érkezett, amelyben a kérelmező ugyan az elszámolást vitatta, azonban a bankjától tényleges elutasítással nem rendelkezett, márpedig ez előfeltétele volt a további esetleges jogorvoslatnak. A PBT-nél sok ügyfél arról panaszkodott, hogy nem kapott elszámolást, pedig megítélésük szerint járt volna. A PBT szerint ezen ügyfelek többsége jellemzően nincs tisztában a hatályos jogszabályokkal vagy egyszerűen nem fogadja el azokat, így többségükben ezeket a panaszokat is elutasították.