– A lakossági fogyasztás további jelentős bővülésével számolunk az idei karácsonyi beszerzések idején: becslések szerint az ezermilliárd forintot meghaladó, magas bázist jelentő tavaly decemberi forgalmat további 30-40 milliárd forinttal lépheti túl az idei költekezés mértéke. Az értékesített áruk mennyisége 3-4 százalékkal haladhatja meg a tavalyi szintet december során – közölte a Magyar Időkkel az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Vámos György elmondta: számításaik szerint az ezermilliárd forintot meghaladó decemberi kiadásokból nagyságrendileg 200 milliárd forint lehet az az összeg, amelyet nagyjából fele-fele arányban kifejezetten a karácsonyi ünnep miatti élelmiszer-vásárlásra, illetve az ajándékok beszerzésére fordítanak idén a családok. – Tavaly ez az összeg 180-190 milliárd forint körül alakult, ebben az évben ennél több pénz kerülhet a kasszába, ami minden szinten, valamennyi bolttípusnál érződni fog – fogalmazott Vámos György. Hozzátette: az éves összforgalom pedig 2017-ben már a tízezer milliárd forintot is túllépi a hazai piacon.
Ez a főtitkár szavai szerint leginkább a markáns bérkiáramlásnak köszönhető, a háztartások ugyanis a megnövekedett jövedelmük egy részét közvetlenül a kereskedelemben költik el, emellett szolgáltatásokra és megtakarításra is többeknek futja. – A növekedés jövőre is kitart, a tavalyi 5 százalék körüli forgalombővülés idén 4 százalék körül stabilizálódik. A következő években tovább nő a kiskereskedelem Magyarországon, jövőre különösen az iparcikkek, tartós fogyasztási eszközök forgalomemelkedése lesz átlagon felüli. Ez további kedvező hatásokat jelent a gazdaság más területein is – mondta.
A Magyar Idők megkeresésére a Tesco és az Auchan áruházláncon kívül a kereskedelmi cégek azt jelezték: már készülnek az év végi bevásárlási szezonra.
– Karácsony előtt jelentős mértékben a sütési hozzávalók, a szeszalapú termékek és a kozmetikai csomagok forgalma nő, akár ötszörös, tízszeres mértékben egy átlagos hónaphoz képest. Novembertől már érezhető a növekedés az üzleteinkben, de az említett kategóriákban decemberben, főleg a karácsony előtti két hétben nő igazán a forgalom. A friss termékek esetén pedig a karácsony előtti utolsó hét a legmeghatározóbb – elemezte lapunknak a Spar üzletlánc kommunikációs vezetője. Maczelka Márk elmondta: november elejétől növelik az árukészletet, bővítik a választékot, idén 5-8 százalékkal nagyobb forgalomra számítanak.
– Évről évre magasabb eladásokat realizálunk a szezonális termékek esetén, ezek mértéke árucsoporttól függően 10-20 százalék is lehet. A legnagyobb kereslet a szeszes italok, a bor, a pezsgő, a liszt, a sütési hozzávalók, a lekvár, a majonéz, a kozmetikai csomagok, a szezonális édességek, illetve friss termékek esetén a margarin, a vaj, a pulyka- és a csirkemell iránt várható – mondta, hozzátéve: idén nem kalkulálnak jelentős drágulással.
A Lidl Magyarország november elejétől az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készül a karácsonyi időszakra. A diszkontáruházakban saját márkás karácsonyi édességekkel, szaloncukrokkal és a díszítéshez szükséges kiegészítőkkel indul az akciós időszak, majd a vásárlói igények szerint alakítják a szezonális termékek kínálatát. Lapunkkal közölték: az ünnepek közeledtével megnövekedett vásárlói kedv jellemző az üzletekben, ezért kiemelten figyelnek erre az időszakra. – A karácsonyi szezon évről évre minden tekintetben egyre eredményesebb. A legkeresettebb termékeink decemberben a dekorációk, a játékok, valamint a prémiumkategóriájú és elérhető áron kapható saját márkás termékek. Az élelmiszer-kínálat idén is bővült, számos új termékkel készülünk az ünnepekre – jelezte a Lidl Magyarország.
Az ALDI kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy minél szélesebb kínálattal rendelkezzen karácsony előtt. Az ünnepi csokoládé- és édességkínálat már szeptember 7-től elérhető a boltokban, októbertől folyamatosan kínálnak dekorációs kiegészítőket, ajándéknak való kozmetikai termékeket. – A kedvelt ételeket, italokat, bejglit, haltermékeket, alkoholcsomagokat, magas minőségű borokat, pezsgőket is áruljuk a szezonban – közölte megkeresésünkre a német diszkontlánc. Úgy tapasztalják, hogy a vásárlók inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve kedvelik a saját márkás termékeket, ezért az alapanyagok és a tipikus szezonális árucikkek tekintetében is bőséges kínálattal, számos akcióval várják az ünnepi rohamot.
A CBA üzletláncnál november elején, a Mikuláshoz köthető termékek megjelenésével kezdődik a karácsonyi szezon. Az ünnepekig hétről hétre egyre több szezonális árucikk érkezik áruházainkba – mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Jelezte: az elmúlt évek pozitív tendenciájából arra következtetnek, hogy idén is forgalomnövekedés lesz megfigyelhető az év végi időszakban, ebben az is szerepet játszik, hogy egyre több vásárló választja a magasabb minőségű termékeket. – Tavaly az 5-10 százalékos bővülés sem volt ritka az üzletek forgalmában karácsony előtt. Jellemzően a múlt évi árszintekre számíthatnak a vásárlók a CBA-boltokban – mondta Fodor Attila.