Kijelölték a Mol-csoport és stratégiai partnerei (E.On, HEP, Petrol, BMW, Nissan) által kiépítendő, autók elektromos gyorstöltését szolgáló hálózat első tizenegy állomását a Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint. A Next-E konzorcium egy 222 helyszínen, 252 töltőberendezésből álló elektromos töltőhálózat kiépítéséhez foghat neki ezáltal, nagyjából 50 százalékos, 18,84 millió eurós uniós finanszírozással.
A cél a cseh határtól a Fekete-tengerig és az Adriáig biztosítani a teljes átjárhatóságot a főbb európai közlekedési folyosók mentén 2020-tól.
Magyarországon a következő pontokra keres a közbeszerzés keretében a Mol Nyrt. ajánlattevőket: Balatonlellénél az M7-es autópálya mindkét oldalán; az M1-es 22. kilométerénél a mindkét oldalról elérhető jobb oldalon; Vecsésnél az M0-s mindkét oldalán; Budaörsnél a Rubik utcánál az M1–M7-es csatlakozásánál; Győrben a Tatai úton; Görbeházánál és Hatvannál is az M3-as déli oldalánál; Siófokon a 70-es számú úton; valamint az M3-as Rekettyés pihenőnél az északi oldalon. Az ajánlattételi határidő július 19.
A fenti tizenegy azonban még csak az ötöde a projektben felvázolt célnak, hiszen a tervek szerint 54 villám- és öt ultratöltőt telepítenének Magyarországon. Az első, 50 kW-os villámtöltők már idén üzemelhetnek, de az ultragyors, 150–350 kW-os állomások csak a következő évben jelenhetnek meg.