Eljött a pillanat, amelytől azóta féltek az Opelnél, amióta felvásárolta a céget a GM-től a Peugeot–Citroën: bejelentették az első nagyobb elbocsátást, amely az új cég Opel által működtett részegységében lesz. Az észak-angliai Ellesmere Portban lévő üzemben az európai piacra szánt Opel/Vauxhall Astra modellek készülnek. Az Autonews.com híre szerint – amelyet az Autopro.hu ismertetett – a telephelyen 400 munkahely megszüntetéséről döntött az új tulajdonos, így a jövőben a mostani kettő helyett csak egy műszakban folyik majd a termelés. A létszámcsökkentést dolgozói kezdeményezésű felmondások és nyugdíjazások segítségével oldanák meg.
Az ellesmere-i üzem jövője ennek ellenére erősen kétséges, hiszen az Astra jelenlegi verziójának 2021-es kifutásával könnyen lehet, hogy az üzem nem kap új modellt. A legfőbb ok a brexit: az Ellesmere Portban készülő Astra alkatrészeinek háromnegyede a kontinentális Európából érkezik, majd az összeszerelt kocsik nagy része ismét visszautazik az EU többi tagállamába. A brit autópiac gyengülése miatt mindez nagy eséllyel a jövőben is így lesz. A Vauxhall szinte már csak a brit vállalati flottabeszerzésekben reménykedhet, ezek adják a márka eladásainak 75 százalékát.
Mint emlékezetes, februárban robbant a hír, hogy a PSA megvásárolja a német márkát a GM-től. A francia cég vezetése akkor kijelentette, tiszteletben tartja az Opel meglévő szerződéseit és a tervezett fejlesztéseket, beruházásokat is végrehajtja. A mézeshetek azonban hamar elteltek, szeptemberben Carlos Tavares PSA-vezér már arról beszélt, hogy nem elég hatékonyan működnek az Opel-üzemek, és ezért költségcsökkentést kell végrehajtani.
Október elején aztán kiderült, hogy miért olyan sürgős az Opel és a PSA kapcsolatának szorosra fonása: a francia tulajdonos közel sem vásárolta meg A-tól Z-ig a német márkát, egy sor, még a GM-mel közösen fejlesztett technológia és alkatrész felhasználásáért a PSA komoly összegeket köteles licencdíjként fizetni az amerikaiaknak. Ennek következtében a közös fejlesztésű járművekben francia motorok, futóművek és padlólemezek lesznek. Emiatt kérdéses az Opel motorgyárainak a jövője, így a szentgotthárdi üzemé is, amely a régióban több mint kétezer embernek ad munkát.