Nagy léptekkel halad az M4-es gyorsforgalmi út fejlesztése, a Szolnokot északról elkerülő Abony–Törökszentmiklós szakasz kivitelezésére vonatkozó pályázatát a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő a minap közzétette az uniós közbeszerzési értesítőben.
Abony a Nagykun megyeszékhellyel nyugati irányban határos település, ezt követően a nyomvonal északi irányban elkerüli a várost, híddal halad át a Zagyva és a Tisza, valamint több közút felett, majd – Szajolt is elkerülve – Törökszentmiklós keleti körzetében ér véget.
A 26,6 kilométeres útszakasz két részben valósul majd meg. Az első, 18,6 kilométer hosszú részen a kétszer két sávos út létesítése során építenek egy felüljárót Abony-keletnél, a 32. számú főútnál és a 3225. jelű útnál, egy 168 méter hosszú hidat a Zagyva, valamint egy 110 méter hosszú hidat a Millér-csatorna felett.
A második, 8,54 kilométeres részen felüljáró épül Törökszentmiklós-nyugatnál, illetve 756 méter hosszú híd a Tisza, 416 méter hosszú híd a Tisza ártere felett. A kiviteli terveket korábban a Roden Kft. készítette.
Az M4 előző, Cegléd–Abony szakaszának kivitelezésén március óta folyik a munka. A kiírás szerint a vállalkozónak kétszer két sávos gyorsforgalmi utat kell építenie 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,60 méter koronaszélességgel, nem burkolt leállósávval. Az útszakaszon óránként legfeljebb 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a járművek.
A Budapesthez közelebb eső, Üllő és Cegléd közötti részen tavaly tavasz óta készül a pálya. Az M0-s és Cegléd közötti szakasz is két projektben valósul meg, Üllő és Albert-irsa között közel 30 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, illetve Albert-irsa és Cegléd között 14,3 kilométeren a régi út bővítésével. Az első szakaszban új nyomvonalú út épül Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő és Pilis elkerülése érdekében.
A második szakaszon, Albertirsán túl a már meglévő szakaszt kétszer két sávosra bővítik, ez jelenleg is elkerüli az ottani településeket. Az M4-es és az M0-s találkozásánál a Vecsés és Üllő térségé-ben levő, a két település elkerülését biztosító mintegy tíz kilométeres szakasz már korábban elkészült. Az M4-es keleti, a magyar–román határhoz közeli részén szintén dolgoznak a munkagépek a 29,5 kilométer hosszú, Berettyóújfalutól az országhatárig, azaz Nagykerekiig tartó szakaszon.