Most tizenegy nagy kapacitású, emeletes motorvonatot vásárol a MÁV-Start a Stadler cégtől darabonként mintegy 5,2 milliárd forintért, azonban a szerdán megkötött keretmegállapodás értelmében később még 29, azaz összesen 40, egyenként 600 férőhelyes jármű megvásárlására lesz lehetősége a vasútvállalatnak. A tizenegyedik járműtől az ár változik, 4,6 milliárdra csökken, mert a karbantartási képzés költségét az első széria árába építették be. Hogy miért van szükség a nagy befogadóképességű elővárosi vonatokra? Mert több az olyan vonal, ahol csúcsidőben zsúfoltság van. A KISS emeletesekkel egyszerre elszállítható utasok száma pedig éppen háromszor annyi, mint amennyire egy FLIRT szerelvény képes.
Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, akit szerdán neveztek ki a kötött pályás járművek fejlesztéséért felelős miniszteri biztossá, azt mondta, az emeletes vonatok gyártásában több mint 50 százalékot képvisel a magyar részarány.

Az első szerelvények a váci és a ceglédi vonalon közlekednek majd
A gazdaság egyik húzóága a járműgyártás, Magyarországon hagyományai vannak a kötött pályás járművek előállításának. Bejelentette, a kormány elfogadta a kötöttpályásjármű-gyártás fejlesztésének cselekvési tervét, amelyben a BZMot mellékvonali motorvonatok, a HÉV-ek és a kisföldalatti szerelvényeinek megújítása is szerepel. A magyar kötöttpályásjármű-gyártást fejleszteni kell, ezért a Dunakeszi Járműjavítót és a MÁV szolnoki üzemét meg kívánják erősíteni.
Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a MÁV-Start belföldi utasszáma évi 140 millió, 40 százalékuk már az új beszerzésű motorvonatokkal közlekedik, és remélhetően ez az arány hamarosan 50 százalék fölé emelkedik. Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója jelezte, az első szerelvények a váci és a ceglédi vonalon közlekednek majd, de hétvégente eljutnak Debrecenbe vagy a Balaton partjára is.
Dunai Zoltán, a Stadler országigazgatója kiemelte, hogy a nyertes ajánlatot a Dunakeszi Járműjavítóval közösen tették, a Stadler cég szolnoki üzemében a kocsiszekrények hegesztését, a forgóvázak gyártását végzik, míg Dunakeszin a meghajtást nem tartalmazó betétkocsikat festik, valamint összeszerelik és üzembe helyezik a járműveket. A KISS motorvonatok ajtajai szélesebbek, mint a FLIRT-é, emellett a belső lépcső is tágas lesz.