Csaknem negyvenöt kilométeren, két fázisban épül az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Cegléd között, a 72 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően erősödik a térség gazdasági potenciálja, javul a Tápióság településeinek megközelíthetősége, biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Pest megyei Üllőn, a beruházás alapkőletételén. 2019 őszére két szakaszban, Üllő és Albertirsa, valamint Albertirsa és Cegléd között épül meg a 2×2 sávos út, amelyet később autópályává lehet fejleszteni.
Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: egy ország vagy terület versenyképességéhez hozzájárul az elérhetősége és az ott élő lakosság mobilitása. – A kormány arra törekszik, hogy minden megyeszékhelyet bekössenek a gyorsforgalmi hálózatba, és minden meglévő gyorsforgalmi út, autópálya elérje az országhatárt – tette hozzá.
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese pedig arról beszélt, hogy a Pest megyére vonatkozó uniós fejlesztési korlátozások miatt a 4-es út fejlesztése eddig nem kezdődhetett el, de 2016-tól a kormány forrást biztosított, és elrendelte a továbbépítések előkészítését. Az építés 30 kilométeres szakaszon új nyomvonalon halad Ceglédbercelig, onnantól pedig az eddigi nyomvonal kiszélesítésével megy tovább. A felszólalók közösen elhelyezték az M4-es gyorsforgalmi út Üllő–Cegléd közötti szakaszának alapkövét.
A mostani 45 kilométer része az M4-es Budapest és Szolnok között épülő szakaszának. A tervek szerint az út a megyeszékhelyet elkerülő szakasszal folytatódik, ahol Tisza-híd is épül. A Szolnok–Fegyvernek közötti résszel kapcsolatos, az építtetőkkel zajló egyeztetés és elszámolás folyamatban van, értesüléseink szerint a végső megegyezés a közeljövőben megtörténhet.
A következő, Püspökladány és Berettyóújfalu közötti út kezdete a 42-es számú főútnál létesülő autópálya-csomópontnál és az ezzel egybeépített, úgynevezett komplex pihenőhelynél van. Itt csatlakozik a megelőző, Fegyvernektől induló szakaszhoz. Végszelvénye pedig az M35-ös autópálya Berettyóújfalu és az országhatár közti részhez csatlakozik.
A tervezett autópályáról két helyen lehet majd lehajtani: Kaba keleti határában, ahol a 4-es számú főútra, majd Földes északi határában, ahol a 4805-ös jelű, Debrecen–Bihartorda közti összekötő útra lehet lejutni, illetve azokról feljutni. Lapunk úgy értesült, hogy ennek a szakasznak a fedezete nincs benne a 2022-ig tartó tervezési szakaszban.
Az M4-es Berettyóújfalu és Nagykereki (vagyis az országhatár) közti szakaszának második üzemét is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti az A-Híd Zrt.-vel együtt, ahogy az első szakaszt is ez a konzorcium nyerte el. A cégek a két ütemben összesen 29,5 kilométer autópályát építenek magasépítési létesítményekkel, nettó 98 milliárd forintért. Az első szakasz 2,95 kilométer hosszú, 2×2 forgalmi sávos autópálya, amely 2018 végégig készülhet el, beleértve egy mérnökségi telepet, autópálya-rendőrséget, egy külön szintű csomópontot, valamint több műtárgyat a szükséges közműépítéssel és -kiváltással együtt.
A cégek a második ütemben egy 26,53 kilométeres, 2×2 sávos szakaszt építenek, irányonként egy-egy pihenővel és tengelysúlymérő állomással.
Az M4-es autópálya a transzeurópai közlekedési hálózat egyik fontos eleme, amely az észak-erdélyi autópálya folytatásaként épül, a nyugati irányú továbbvezetésével pedig megvalósul Szolnok és Budapest gyorsforgalmi összekötése.