A családok idei évében sorra jelennek meg a magyarországi kikapcsolódás lehetőségeiről szóló turisztikai kampányok, amelyek azt mutatják be, hogy hazánk egy négy évszakos úti cél, ahol az esztendő minden időszakában érdemes hosszabb-rövidebb, élménydús utazásra indulni. Az ország az őszi szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi turistáknak, nagyon sokszínű a kulturális, az aktív kikapcsolódást segítő és a gasztronómiai programok kínálata.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) ősszel esedékes országos kommunikációs kampánya október elsején kezdődik, s a marketingakció annyira népszerűnek ígérkezik, hogy annak határidejét november 15-ig meghosszabbították – közölte tegnap az MTÜ.

Márton napja minden évben kiemelt idegenforgalmi esemény az ország minden táján
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
A szervezet alapvetően az aktív, a bor- és a gasztroturizmusra helyezi a hangsúlyt, továbbá a kampány részeként idén is kiemelt szerepet szán a Márton-napnak. A múlt évtől kezdve ezt a napot a vendégszeretet napjaként tartják számon, amikor a vendéglátóhelyek a visszahívó vendégszeretet jegyében erre az alkalomra készített különleges libalakomával és kitüntetett figyelemmel várják a betérőket – hívták fel a figyelmet.
Azok a magyarországi szállodák, éttermek, borászatok, fürdők és egyéb kulturális vagy aktív turisztikai attrakciók, például múzeumok, nemzeti parkok vezetői, illetve a túraszervezők, akik részt vennének a turisztikai kampányban, e hónap 15-ig jelentkezhetnek az ügynökségnél.
A belföldi turisták jól járnak: a Helló, ősz! néven érkező ösztönzőakció időszakában speciális ajánlattal készülnek a szolgáltatók, a vendéglátóegységeket térítésmentesen népszerűsítik a turisztikai ügynökség országos kampányában. A felhívás szerint kedvezményekkel, többletszolgáltatásokkal, a fogyasztásért járó termékajándékokkal és ismételt vásárlásra ösztönző akciós ajánlatokkal várják majd a vendégeket az ország több pontján.
Az MTÜ idén már több marketingkampányt vezényelt le, amelyeknek kedvező hatásuk volt az iparág eddigi eredményeire: tavalyhoz képest már az év elejétől komoly növekedés következett be a piacon, az összesített vendégforgalom az idén már több mint öt százalékkal emelkedett. A külföldről érkező turisták számát tekintve a nyár közepéig négy százalékot ért el a bővülés, míg a szálláshelyeken megforduló magyarok csaknem hét százalékkal voltak többen, mint tavaly.