Időszerűvé vált a MÁV-Start tíz Bombardier Talent típusú motorvonatának karbantartására és a járműtisztítási szolgáltatások beszerzése vonatkozó szerződés megújítása. A közbeszerzési értesítő szerint a nyertes pályázó feladata, hogy saját telephelyén és munkaerejével végezze el a szükséges javításokat, valamint az úgynevezett R2 jelű nagyjavítást és jármű-korszerűsítést. Emellett be kell szereznie a karbantartáshoz szükséges alkatrészeket. A megkötendő szerződés 2028-ig lesz érvényben.
A vállalkozó dolga emellett a motorvonatok tervszerű külső és belső takarításának, tisztításának elvégzése, a motorvonatok esetleges káreseményekhez kapcsolódó javítási és karbantartási, továbbá az eseti megrendeléssel megrendelt jármű-korszerűsítési feladatainak ellátása. Külön kitér a pályázati kiírás a Talent motorvonatok osztott féktárcsa szegmenseinek cseréjére olyan, idő előtti elhasználódás esetén, amelyért a karbantartást végző cég nem felel. Az ilyen okból szükséges cseréről a megrendelő és a szolgáltató külön egyezik meg.
A Talent motorvonatok fékjeinek gyors kopása a járművek 2006-os forgalomba helyezése óta problémaként jelentkezett, javításuk a vártnál lényegesen többe került. A típushibát a magyar vasút jelezte a Bombardiernek, majd a MÁV-Start és a gyártó azon vitatkozott, hogy ki fizesse a féktárcsák cseréjét.
Eközben a Talent szerelvényeket közlekedésbiztonsági megfontolásokból gyakran leállították. A járművek féktárcsáinak gyors kopása miatt a MÁV utóbb pert kezdeményezett. A járművek karbantartását a szállító Bombardier cég magyar leányvállalata, a Bombardier MÁV Kft. végezte. A 2010-ben meghirdetett karbantartási pályázaton a cég visszalépett, helyette a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. nyert, és jelenleg is ez a cég végzi a munkát.
Emlékezetes, hogy a MÁV Zrt. 30+30 elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására indított közbeszerzési eljárást 2004-ben, amelyben a svájci Stadler FLIRT típusával szemben a Bombardier Transportation cég Talent villamos motorvonata alulmaradt. Röviddel ezután egy új gyorsított közbeszerzési eljárás nyomán mégis 10 négyrészes Talent villamos motorvonat szállítását nyerte el a Bombardier. A járműveket a szocialista kormányzat felügyelete mellett verseny nélkül, „rövid ideig fennálló alkalmi ajánlatra” hivatkozva szerezték be.