Tavaly minden negyedik forintot saját márkás termékekre költötték a fogyasztók, ez azt jelenti, hogy egyes termékkörök esetén ismét nőtt a gyártó márkáknál általában olcsóbban kínált árucikkek forgalmazása hazánkban.
A GfK Piackutató vállalat tegnap közzétett legújabb elemzése szerint a saját márkás termékek legfőbb eladási helyéül a diszkontok, drogériák és a szupermarketek szolgálnak. Ezen termékek iránti kereslet kiemelkedő a fagyasztott és konzerv élelmiszerek, valamint az állateledelek piacán, és egyre több kényelmi termék is fogy ebben a kategóriában. Legnagyobb arányban a vatta, a nedves tisztítókendő, a kutyaeledel, a sűrített tej és a multipack jégkrém kategóriában fogynak a kereskedelmi láncok saját márkás árucikkei.
A kereskedelmi vagy saját márkás termékek 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának csaknem negyedét – 24 százalékát – adták. Ez az arány a 2014. évi forgalomhoz képest mindössze egyszázalékos erősödést jelent ezen a piacon a 2011 óta tartó folyamatos stagnálást követően.
A kutatás eredményei szerint 2015-ben minden háztartás legalább egyszer vásárolt kereskedelmi márkát, vásárlásonként átlagosan 1050 forint értékben. A Gfk megállapítja: az, hogy egy háztartás milyen jövedelmű, mekkora a mérete, mely régióban él, nagycsaládos-e vagy sem, közömbös a kereskedelmi márkák fogyasztásában. Egyedül a lakóhelyül szolgáló település mérete az, ahol különbség mutatkozik a kereskedelmi márkák vásárlásának intenzitásában: a falusi lakosság ugyanis kevésbé fér hozzá, kevésbé tud saját márkás termékekhez hozzájutni, mint a városi népesség – közölte a piackutató.