A Mol mintegy tíz százalékkal a 2,2-2,4 milliárd dolláros sávba emelte a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményére (EBITDA) vonatkozó célkitűzését a 2019–2021-es időszakra. A kitermelési (upstream) üzletágban szintén emelt a tervein, és mintegy 350 millió hordónyi szénhidrogénkészlet pótlását tervezi 2023-ra. Az elosztói és kereskedelmi (downstream) üzletágat érintő stratégiai átalakítási projekteknek köszönhetően pedig a csoport EBITDA-ja 2022–2023-ra a 2,4-2,6 milliárd dolláros sávba emelkedhet. A terveket a magyar energetikai vállalat tegnap ismertette befektetői napján Londonban, két évvel azután, hogy meghirdette 2030-ig szóló stratégiáját.
Arra is számítanak a kitermelési üzletágban, hogy a jelenlegi portfólió 2023-ig naponta 100-110 ezer hordó egyenérték termelésére lesz képes. Az alapot ehhez az Irak kurdisztáni régiójában található Shaikan mező fejlesztési programja, az egyesült királyságbeli portfólió termelésének hosszabb távú fenntartása, valamint a magyar és a pakisztáni kitermelést érintő optimalizációs programok adják.
A downstream üzletágról szólva a Mol közölte, hogy a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) új bunkerolaj-szabályozásából is profitálhat, amely 2020-tól megtiltja a magas kéntartalmat. Mivel a dunai és a pozsonyi finomítók érdemben nem rendelkeznek fűtőolaj-kihozatallal, a Mol finomítóinak haszna növekedhet.
A fogyasztói szolgáltatások üzletág EBITDA-ja 2023-ra várhatóan meghaladja az 500 millió dollárt a hagyományos és alternatív üzemanyagok keresletének növekedése, illetve a fogyasztói termékek és mobilitási szolgáltatások fokozódó hozzájárulásának köszönhetően. A Mol a Fresh Corner benzinkutas kiskereskedelmi egységeinek számát 2021-ig 1250-re növeli, vagyis megduplázza. A Mol Limo flottája pedig teljesen elektromos lesz és hatszáz gépjárműre bővülhet Budapesten, valamint a szolgáltatás a régióban további két-három új városban is elérhetővé válhat.