Óriástranzakciók fémjelezték az európai vállalati fúziós piacot az év első felében, amikor Magyarországon is több meghatározó cég cserélt gazdát, elsősorban az élelmiszeriparban. Hazánk a régión belül kiemelkedően vonzó befektetési célpontnak számít, mivel jelentős növekedési potenciállal rendelkező vállalatokban lehet tulajdonrészt szerezni. Ennek eredményeként a régiós terjeszkedést magyar központból lehet irányítani – olvasható a DLA Piper Horváth és Társai Jogi Iroda elemzésében.
A tanulmány szerint a magyarországi piacot a válság hátrahagyása, valamint azzal párhuzamosan a fogyasztás növekedése jellemzi. Ez jelentős lendületet ad az élelmiszeriparban és a kereskedelemben tevékenykedő társaságoknak. Az utóbbi hónapok arra is példát mutattak, hogy a magyar gyökerű, lokálisan sikeres vállalkozások közül több elérte növekedése határát. Ennek, illetve részben a generációváltásnak az eredményeként az alapító tulajdonosok nem egy esetben szakmai vagy pénzügyi befektető bevonása mellett döntöttek. Ebből a szempontból érdemes megemlíteni a Fornetti, a Szentkirályi, valamint a Pek-Snack eladását.
– A hazai sikersztorik iránt most nagyobb a kereslet, mint valaha. A befektetők Magyarországon nem elsősorban piacot, hanem növekedési potenciált vásárolnak. Egy erős márkával és professzionális menedzsmenttel rendelkező cégben a külföldi, elsősorban szakmai befektető nagy lehetőséget lát, ami jó kiszállási pontot jelent mind az alapító tulajdonosnak, mind a pénzügyi befektetőnek – emelte ki Posztl András, a DLA Piper Horváth és Társai Jogi Iroda ügyvezető partnere. Szerinte a tőzsdei bevezetés azon cégek esetében lehet reális választás, ahol nincs generációváltás. A korábbi tulajdonos ugyanis csak akkor tud teljes mértékben kiszállni a vállalkozás irányításából, ha a szerepét egy szakmai befektető veszi át. Arról nem is beszélve, hogy a lokális tőzsdéken realizálható ár rendszerint kisebb, mint ha a társaságot eladnánk egy piaci szereplőnek.