Számottevően előrelépett Magyarország a nemzetközi utazási piacon – derül ki a Mastercard legújabb Global Destination Cities Indexéből, amely a világ 162 leglátogatottabb nagyvárosát, mint úti célt vizsgálja évről évre. Eszerint a külföldi szállóvendégek száma, az általuk eltöltött éjszakák és az utazók költései alapján Bangkok, London és Párizs dominanciája nem változott a világ turistái körében.
Magyarország, azon belül is Budapest hét helyet javított egy év alatt, így idén a 32. helyen végzett a Mastercard listáján. Ennek alapja, hogy tavaly közel 6 millió turista érkezett hazánkba, akik összesen 27,5 millió éjszakát töltöttek el Budapesten, és 2,849 milliárd dollárt költöttek. A magyar fővárosba érkezők átlagosan 5 napot töltöttek el hazánkban, ez idő alatt pedig napi 103 dollárt költöttek.
A legtöbben az Egyesült Államokból, Németországból és az Egyesült Királyságból látogattak Budapestre, ezen országok állampolgárai 10-10 százalékát adták a nálunk megforduló turistáknak.
Hazánk elismert szerepét mutatja a nemzetközi turizmusban, hogy ma Budapest ad otthont a turizmus világnapja rendezvénysorozatnak, amelyet az ENSZ turisztikai világszervezete, az UNWTO rendez meg 1980 óta.
A rangos eseményt minden évben más országban szervezi meg a világszervezet. Európa legutóbb 2012-ben adott otthont a turizmus világnapjának, akkor Madrid volt a házigazda. A turizmus világnapi rendezvény fő
témája idén az ágazat digitális átalakulása.