Megfelelő körültekintéssel azonban a fogyasztók maguk is sokat tehetnek azért, hogy az online vásárlás örömmel és ne felesleges, elkerülhető bosszúsággal járjon – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Alapvető, hogy az e-kereskedelemben a fogyasztónak nincs lehetősége a vásárlás előtt a terméket ténylegesen megtekinteni és konzultálni az eladóval. A webáruházaknak ezért részletes tájékoztatást kell adniuk elérhetőségeikről és cégadataikról.
A webáruház és a termék kiválasztását követően a rendelés lépéseinél érdemes képernyőfotóval rögzíteni az árat, a szállítási határidőt és a díjat, mert azok mértéke a vásárlási folyamat végére változhat. Online kereskedővel akkor jön létre a szerződés, ha a webáruház visszaigazolást küld a vásárlónak a rendelésről és a termék részletes adatairól, beleértve az árat is. A szállítási határidőt a cég határozza meg raktárkészlete és a logisztikai partnerrel kötött szerződés alapján. Ha a termék jelentős késéssel érkezik, a fogyasztóvédelmi hatóság eljárást indíthat megtévesztő gyakorlat miatt.
Futárral való kézbesítés esetén az átvételkor csak akkor bontható fel a csomag a termék állapotának megvizsgálására, ha a webáruház és a futárcég erről előzetesen megállapodott. Ilyen esetben a vásárló az aláírásával a termék sértetlenségét igazolja. Egyéb esetekben a futár kizárólag a csomag sértetlen kézbesítéséért felel. Gyakori, hogy az interneten rendelt, de az üzletben személyesen átvett termékekre nem biztosít a kereskedő elállást, holott erre a fogyasztónak ebben az esetben is lehetősége van. Ezenfelül több webáruház csak akkor venné vissza a terméket elállás keretében, ha a vásárló azt eredeti csomagolásban küldi vissza, pedig az elállási jog nem köthető többletfeltételekhez.