Folytatódik a hazai vasúttársaság járműgyártási- és felújítási programja – mondta el lapunk kérdésére Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. A cég szolnoki gyárában már a sorozatgyártásban készülő IC+ kocsik alvázát építik, a nyár végére elkészül a kocsiszekrény is, az év végén pedig kigördül a gyárból az első, nemzetközi forgalomra felkészített kocsi. A felújítási programban pedig elkészültek az első CAF EuroCity vagonok, amelyek egyikét meg is tekinthettük a vezérigazgató társaságában.
Az óránként 200 kilométeres sebességgel közlekedő, nemzetközi forgalmú járművet úgy alakították át, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. Ajtói gombnyomásra nyílnak-záródnak, plüssülései háttámlájának szöge állítható, mindegyikhez olvasólámpa, 230 voltos konnektor és USB-csatlakozó tartozik. Az utastájékoztatás színes monitorokon történik, van wifi és légkondicionáló is. Ezekből a járművekből 47-et készít el a MÁV-Start idén és jövőre. Megnéztük a belföldi forgalomba szánt, második generációs, felújított IC-kocsit is – ezekből összesen 122-t újítanak fel –, valamint a hagyományos gyorsvonati kocsi modernizált változatát is. Utóbbi újdonsága, hogy ajtói gombnyomásra nyílnak, és az egyik kupé mellett úgy lehet kerékpárokat szállítani, hogy az utasok szemmel tarthatják a biciklijüket.
A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy a szerb fél visszalépése miatt mégsem indít a MÁV vonatokat a montenegrói Bar településre, ezért azt kérte, hogy azok az utasok, akik már jegyet váltottak a járatra, jelentkezzenek a vasúttársaságnál, és teljes kártalanítást kapnak.
Kazai Katalin, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója kifejtette: az utasok új típusú jegyekkel találkozhatnak a nyári időszakban. Példaként említette az e-Balaton és az e-Velence elektronikus jegyeket, amelyeket az utasok a menetrendben @ jellel ellátott járatokra vehetnek igénybe, és ezeknél a jegy árából 15 százalékos kedvezmény kaphatnak.
A másik újítás a Balaton-bérlet, illetve az úgynevezett balatoni füzetjegy, amely tíz darab jegyből áll. Az előző évekhez hasonlóan a Balaton északi partjára idén is a Tekergő gyorsvonatokkal, a Kék hullám és a Piroska sebesvonatokkal, a déli partra pedig a Balaton expresszvonatokkal, a Déli/Parti és a Siófok Flirt sebesvonatokkal lehet utazni.
A környéken közlekedőket arra kérik, hogy a Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód–Kaposvár-vonalakon, ahol a hét végén indul újra a vasúti forgalom, kiemelt figyelemmel használják az átkelőket.