Kínában, a világ legnagyobb nemzeti autópiacán csökkentek az autóeladások októberben, immár a negyedik egymást követő hónapban, a gazdasági növekedés lassulását jelezve. A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM azt közölte, hogy októberben 2,050 millió személyautót értékesítettek, az egy évvel korábbinál 13 százalékkal, a szeptemberinél 0,66 százalékkal kevesebbet. Az autógyártók szervezetének kimutatása szerint az első tíz hónapban 19,3 millió járművet értékesítettek Kínában, 1,02 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A CAAM adatai szerint az első tíz hónapban eladott autók 41,91 százaléka (mintegy 8,1 millió) kínai márkájú volt, a német autók aránya 21,63 százalék, a japán autóké pedig 18,61 százalék volt. Tavaly az eladott járművek száma három százalékkal, 2016-ban jóval nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőtt.
Kínában ma a legkedveltebb autómodell a Wuling Hong Guang egyterű, amelyből az idei első negyedévben 140 744 autó talált gazdára (8,5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor). Gyártója, a Liuzhou Wuling Automobile Industry alig 11 éves, elődje a SAIC Wuling Automobile, amely 2002 óta gyárt autókat együttműködésben a General Motorsszal. A dobogó második fokán is kínai gyártó terméke áll, a Haval H6 modellt az első negyedévben 135 606-an választották (13,2 százalékos plusz a tavalyi adatokhoz hasonlítva). A Haval 2013 óta van a piacon szabadidő-autóival, anyacége a Great Wall Motors.