A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 14 millió forint bírságot szabott ki a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-re, miután szabálytalanságokra derült fény többek között a társaság ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszerében – derül ki a piacfelügyelet tegnapi közleményéből. A biztosító az ügyfél-tájékoztatáshoz használt dokumentumaiban a jogszabályváltozásokat jelentős késedelemmel vagy egyáltalán nem vezette át.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatókat számos esetben határidőn túl küldték meg, illetve a panaszkezelésük több szempontból sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Hiányosságokat találtak a biztosítási szerződések egyes tartalmi elemei kapcsán, és problémát jelentett az is, hogy a szerződés-nyilvántartó rendszer az ügyfélküldemények postázási dátumát az egyes szerződéseknél nem tartotta nyilván ellenőrizhető és kereshető módon. A Wáberer biztosító nyilvántartásából nem állapítható meg mindenkor az sem, hogy a biztosító határidőn belül válaszolt-e a kárigényekre.
Több ponton hiányosak voltak a Wáberer biztosító által kötött kiszervezési szerződések, a cég több esetben az adatszolgáltatási kötelezettségeit sem teljesítette határidőre a kötvény- és kárnyilvántartó szervek felé, illetve a jegybanki adatszolgáltatás sem volt minden esetben jogszabályszerű. A kockázatkezelési rendszer esetében hiányzott a biztosító konkrét kockázati limitrendszere és az azok megsértésekor alkalmazandó eljárások. Problémák merültek fel a biztosító szervezeti és működési szabályzatával, call centerének informatikai működésével és a számlarenddel kapcsolatban is.