Mi sem szemlélteti jobban, hogy a hazai turizmus egyik csúcsot dönti a másik után, mint hogy a média ellenzéki alapállású része apatikussá vált, és negatív álhírek barkácsolásával sem próbálkozik e terület támadásával. Belefáradtak a küzdelembe, amellyel a sok búza közt a kevés ocsút igyekeztek többségnek beállítani. Mára végérvényesen kiderült: az elijesztő propaganda kontraproduktív volt, mivel kíváncsibbá tette a külföldieket hazánk iránt.
Már szinte unalmas sorolni a szuperlatívuszokat, amelyekkel az ágazat vezető állami szervezete, a a Magyar Turisztikai Ügynökség előrukkolt mostanság. A magyar gazdaság eminense lett a turizmus, és ez a számokban is megtestesül. Pedig már 2015-ben is rekordévet zártunk, majd tavaly újabb csúcsokat döntött hazánk vendégforgalma. A biztonságos és egyre minőségibb szolgáltatásokat kínáló Magyarország jól teljesített 2016-ban: a kereskedelmi szállásdíjbevételek például 10 százalékkal bővültek, ami a piaci szereplők számára azt jelenti, hogy egyre jövedelmezőbb részt venni a béke iparágában és alakítani hazánk turisztikai országimázsát, jelentősen hozzájárulva a gazdaság eredményeihez.
Fontos aláhúzni: a minden szinten emelkedésről szóló adatsorokat olyan periódusban produkálja a magyar turizmus, amikor Európa egyes tájain recesszióval küzdenek a migránsjárás következtében. Hazánk vonzereje viszont még nőtt is, miután a határzárral és más összehangolt védelmi intézkedésekkel sikerült az utazások oázisává varázsolni.
Egyedül az olimpia elleni hihetetlen mérvű fenekedés a kivétel ebben a harmonikus összképben. Holott mindenki számára világos, aki használja a józan eszét, hogy egy lehetséges olimpia nem viszi, hanem hozza a pénzt. Akkor, ha olyan pályázat készül, mint a miénk, amely az amúgy is szükséges és az ötkarikás játékok után is hasznosítható létesítmények építésében gondolkodik. Bienerth Gusztáv turizmusért felelős kormánybiztos nemrég arról beszélt lapunknak, hogy már az olimpia tervének a hírére is érkeznek hozzánk a befektetők. A nemzetközi játékok legjelentősebb haszonélvező területe a turizmus, a szállodaipar lenne. Amely – tegyük hozzá – fontos komponense a gazdasági növekedésnek.
Aki tehát a budapesti olimpia ellen kampányol, az az ország további fejlődését akarja meggátolni, és ezt a szándékot csomagolja be egy farizeus népszavazási kezdeményezésbe. Ugye milyen nevetséges lenne, ha arról akarnának kiíratni referendumot, hogy legyen-e gazdasági növekedés? Körülbelül ennyi racionalitása van a gazdasági analfabéták, az ország átütő sikerétől rettegők aláírás-gyűjtögetésének. A jelek szerint azonban elkéstek: ahogy a turizmus innovációja megállíthatatlannak tűnik a megújult ágazati vezetéssel, az olimpiai pályázat pozitív hatásait sem lehet már aláásni.
Legfeljebb annyi történhet, hogy a sportszerető, fejlődéspárti polgárok nagy többsége egy esetleges népszavazáson is megerősíti szándékát a magyarországi olimpia mellett.