Folyamatosan nő Kínában a filmturizmus szerepe, egyre több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak az évről évre markáns növekedést mutató kínai turizmus úticél-választására is – olvasható Magyarország sanghaji főkonzulátusának honlapján.
A filmturizmus mint iparág potenciálját tovább emeli, hogy Kína egyik legnagyobb utazási irodájának (Ctrip) kutatása szerint a megkérdezett ázsiai polgárok több mint 80 százaléka szívesen elutazna olyan helyszínre, ahol a kedvenc filmjét forgatták. Ennél is többen vélekednek úgy, hogy az általuk preferált film e tekintetben nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.
Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. A tapasztalatok azt mutatják, az utazó valóságshow-k az egyik legjobb eszközei annak, hogy hazánk széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a legtöbben kelnek útra külföldi pihenés céljából. A kínai hírességek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit – állapítja meg a sanghaji főkonzulátus.
Két évvel ezelőtt 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül megduplázódik. Ennek érdekében Magyarország sanghaji főkonzulátusa az elmúlt egy évben több kínai médiahatósággal, tévétársasággal tárgyalt az együttműködés lehetőségeiről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.
A több mint húszmillió kínai nézőt vonzó, Dragon TV-n játszott valóságshow első részében bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek. Az első rész a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon is elérhető, ami elősegíti, hogy még szélesebb körben terjedjen hazánk híre. Ezenkívül a konzulátus tájékoztatása szerint a kínai bulvárhírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban. A második részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.