Eljárást indított a Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) ellen Budapest Főváros Kormányhivatala. A szervezet közlése szerint a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt György István budapesti kormánymegbízott azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett. A vizsgálatba bevonták a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályát.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége korábban azt közölte, hogy a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait. A poggyászok késése esetén is jár kártérítés, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után.
Mint lapunk is beszámolt róla, a Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain többször előfordult az elmúlt hetekben, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát. Az egyik járat mintegy 30 utasa nem volt hajlandó a csomagjai nélkül utazni, és tiltakozásul elállták a repülőgép útját, a rendőrségnek kellett közbeavatkozni. Az ír légitársaság gépe hetente csak egyszer repül Las Palmasra, ezért az utasok attól tartottak, hogy egész héten nélkülözniük kell személyes tárgyaikat.
Eközben a Ryanair azt közölte, hogy már folyik a vasárnapi, a Budapest– Las Palmas járatról lemaradt csomagok közvetlen kézbesítése. A légitársaság szerint a csomagok pakolási nehézségek miatt nem jutottak fel a járatra.