A termékeket a minőség, a biztonság és a vásárlói kedveltség alapján veszik górcső alá, az eddig tesztelt árucikkek között helyet kaptak feldolgozott élelmiszerek, alkoholos italok, zöldségek, gyümölcsök, fűszernövények, fűmagok és állatgyógyászati készítmények is.
A Nébih 2014 novemberében a vásárlói tudatosság növelése érdekében indította el szemléletformáló kampányát. A program célja, hogy a minőségre fókuszálva terméktesztek formájában segítsen a vásárlóknak az élelmiszerek, az élelmiszerlánchoz kapcsolódó termékek tudatos kiválasztásában. A Szupermenta tesztek egyediségét az a komplex vizsgálati rendszer adja, amely magában foglalja a Nébih laboratóriumaiban végzett méréseket és a termékek hatósági ellenőrzését is. A vizsgálatsorozat eredményeit bárki megismerheti a program hivatalos felületén: a www.szupermenta.hu című oldalon.

Eddig negyven árucsoport teljes körű vizsgálatát végezték el
A terméktesztprogram azonban nemcsak a vásárlóknak, hanem az előállítóknak és a forgalmazóknak is szól. A Szupermenta terméktesztjén elért helyezés ugyanis bizonyíték a vásárlóknak és presztízs a gyártónak, forgalmazónak. Éppen ezért volt fontos mérföldkő a program során a Szupermenta embléma bevezetése, amelynek használatát 2015 novembere óta kérhetik a vizsgált termékcsoportok dobogós helyezettjei. A Nébih közölte, 2017 novemberéig tizennyolc alkalommal éltek a gyártók, forgalmazók ezzel a lehetőséggel, amelyek egy évig használhatják a Szupermenta emblémát a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.