A 4-es főúton a főváros és Szolnok között újabb két szakaszon kezdődhet meg a gyorsforgalmi út építése – derült ki a napokban megjelent közbeszerzési dokumentumból. Az M4-es Üllő és Cegléd közötti szakaszának építése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg. A 44 kilométeres út két ütemben épülhet. A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelező az Üllő–Albertirsa közötti 30 kilométeres szakaszon a Duna Aszfalt Kft.– EuroAszfalt Kft. konzorciuma, amely 52,1 milliárd forintért, az Albertirsa–Cegléd 14 kilométeres szakaszt a Colas Út, Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. konzorciuma 20,48 milliárd forintért építheti meg. A szükséges forrást a hazai költségvetésből biztosítják. A kivitelezési munkálatok az év elején megkezdődnek. A teljes szakasz megépítése 2019 harmadik negyedévére fejeződik be. Az első szakaszon új nyomvonalú út épül Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő és Pilis elkerülése érdekében. A második szakaszon, Albertirsán túl a már meglévő szakaszt kétszer két sávosra bővítik, ez ugyanis jelenleg is elkerüli az ottani településeket. Az M4-es és az M0-s találkozásánál a Vecsés és Üllő térségében lévő, a két település elkerülését biztosító út már korábban elkészült. Cegléd és Szolnok között, az abonyi elkerülőn a tervek szerint gyorsforgalmi út épül, ahol a meglévő fél autópályát két sávval bővítik majd.
Az Üllő–Cegléd négysávos út gyorsút lesz, legalábbis erre lehet következtetni a közbeszerzési kiírás részleteiből. A kétszer két sávos szakaszon óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni, és a leállósáv nem burkolt, hanem úgynevezett stabilizált felületű lesz. Ezek a keretfeltételek megegyeznek a gyorsút úttípus műszaki tulajdonságaival. Ugyancsak erre utal, hogy a kiírásban 3,75 méter széles forgalmi sávok és 26,60 méteres teljes koronaszélesség szerepel.
Az M4-es gyorforgalmi út fejlesztéséről 2015 júniusában született megegyezés. Eszerint legkésőbb 2019-ig Budapestet és Szolnokot négysávos autóút köti majd össze, mégpedig a klasszikus nyomvonalon, a ferihegyi repülőtértől induló 4-es főút nyomvonalán – ezt Orbán Viktor miniszterelnök mondta Szolnokon, miután a Modern városok program részeként együttműködési megállapodást írt alá Szalay Ferenccel, a Tisza-parti város polgármesterével.
Az M4-es autópálya, illetve autóút legnagyobb része a tervezési fázisban tart. Eddigi történetében 2005. december 17-én adták át a ferihegyi repülőtér és Üllő közötti 12 kilométeres szakaszát, amely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4-es főúthoz vezet. Az M4-esnek a magyar–román határhoz vezető részén, azaz Berettyóújfalu és Nagykereki között is megkezdődött az előkészítés. A kivitelezést két projektre bontotta a beruházó NIF. Az első, három kilométer hosszú ütemet a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. együtt építheti meg. A két cég közös ajánlatával 15,209 milliárd forintért nyerte el a megbízást.