Gyorsabbá válhat a hibaelhárítás az E.ON kisfeszültségű hálózatában az új üzemirányítási rendszernek köszönhetően. Az alapokat 2016-ban fektették le, az éles próbaidőszakot több hónapos előkészület előzte meg. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.
A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás kiemelt fontosságú minden energiaszolgáltató esetében. Az E.ON számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot működtet a nagy- és középfeszültségű hálózaton és transzformátorállomásokban előforduló zavarok azonnali kezelésére. Ez a megközelítőleg két évtizede üzemelő rendszer egészül most ki a kisfeszültségű hálózat felügyeletével. A folyamatok a hiba észlelésétől az elektronikus naplózáson és nyilvántartáson át egészen a lezárult, megoldott eseményekig lesznek nyomon követhetők és visszakereshetők, vagyis a teljes üzemirányítási folyamat sokkal átláthatóbbá válik.
A most bevezetett rendszerrel a vállalat sokkal pontosabban, területre és utcára lebontva tudja majd beazonosítani a hálózati hiba helyszínét, a földrajzi és a villamos hálózati térképekhez rendelten megjelenítve. A hibaesemény bekövetkezéséről és az elhárítás státusáról pedig a későbbiekben automatikus tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek. A vállalat a jövőben olyan szenzorok jeleit integrálja a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.ON munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség.
Ezzel lehetővé válik, hogy a társaság hamarabb értesüljön a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné, hogy nincs nála áramszolgáltatás.