A Volkswagen-csoport új üzemet építene Kelet-Közép-Európában. A termelést 2022 után indítanák be, és a tervek szerint az új gyártósorokon népszerű városi terepjárók készülnének – ismertette a német Automobilwoche cikkét a G7.hu.
A lap szerint több helyszín mellett Győr is versenyben van. Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés – ami lehet Bulgária vagy Románia –, Herbert Diess vezérigazgató pedig úgy fogalmazott a kérdéssel kapcsolatban, hogy alternatívaként a jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek.
A Skoda gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években már túl drága lett a cseh munkaerő. Így került képbe a győri Audi-gyár, illetve a lengyelországi Polkowice városában található Volkswagen motorokat készítő üzem. Az új gyár négy-ötezer embernek adna munkát, vagyis sokkal nagyobb beruházás lenne, mint az ezer főt alkalmazni tervező debreceni BMW-üzem.
Története legnagyobb szabású átszervezéséről döntött a minap Volkswagen-csoport (VW), a német járműipari társaság a következő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) fordít az elektromobilitásra, az autonóm – önjáró – vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára. Emellett évtizedes távlatban továbbra is gyártanak hagyományos, belsőégésű motorokkal szerelt járműveket, és ezeknek a helyszíne Közép- és Kelet-Európa.
Az autógyártóknak azért vonzó Magyarország és a többi kelet-európai ország, mert itt szombaton és vasárnap sem kell leállítani a termelést: a futószalag folyamatosan működik, a munkások három műszakban dolgozhatnak. A kormányok pedig versengenek az újonnan betelepülő cégekért, amelyek magas szintű technológiát, munkakultúrát honosítanak meg, és jelentős mértékben hozzájárulnak a GDP növekedéséhez.