A brit járműiparban jelenleg a hazatelepítés a divat a termelésben, így aligha lenne meglepő, ha az Egyesült Királyság jönne ki győztesen a helyezkedésből – olvasható az Autopro.hu-n. Ezer munkahely is létrejöhet a gyár megépítésével, így nem mindegy, hogy a leendő költségek mekkora terhet rónak majd a vállalatra. Az Aston Martin jelenleg egyetlen gyártóüzemet működtet, amely a közép-angliai Gaydon városában található. Ezzel a bővítéssel valójában előre kíván menekülni a márka, amely a mai napig képtelen volt kiheverni a globális gazdasági válság hatásait. Míg 2007-ben 7300 autót értékesített a gyártó, tavaly 3661 modelljük talált gazdára. Ha el akarják érni a 2020-ra kitűzött 15 ezres határt, jelentős fejlesztésre volna szükség részükről.
Nem az Aston Martin az egyetlen, amely a közelmúltban döntött régiós beruházásról: a Jaguar Land Rover és a szlovák kormány vezető képviselői pénteken írták alá Pozsonyban azt a beruházási szerződést, amelynek alapján a brit márka autógyárat épít Nyitrán. Az üzem gyártósorairól a tervek szerint 2018-ban gördülhet le az első gépkocsi. A tervek szerint a Jaguar 1,1 milliárd fontot (482 milliárd forint) ruház be a Nyitra mellett megépülő gyárába. Az üzem gyártósorain már az első évben 150 ezer gépkocsi készül, és a beruházásnak köszönhetően 2800 új munkahely létesül. A Jaguar nyitrai üzeme – a pozsonyi VW, a nagyszombati PSA (Peugeot–Citroën) és a zsolnai Kia után – már a negyedik nagy autógyár lesz Szlovákiában.