Mint azt Fónagy János elmondta, a vasúti árufuvarozás mértéke a 150-es vasútvonalon évek óta folyamatosan bővül. Már ettől az évtől tapasztalható a pireuszi szerelvények számának gyarapodása, a kikötő publikus tervei szerint az évi hárommillióról előbb öt-, majd tízmillióra növelik az ott áthaladó konténerek mennyiségét.
Ennek lebonyolításához szükséges lesz a 150-es vonal növekvő mértékű igénybevétele is. További érv a vasúti szállítás mellett a tengeri útvonalak lassúsága.
A kormány vizsgálta a Budapest–Kelebia szakasszal párhuzamos szegedi vonal lehetséges szerepét is, azonban az érintett országok egységes szempontjának a 150-es vasútvonal fejlesztése felel meg.
A ma használt hazai és nemzetközi technológiák, eszközök és berendezések mindegyike alkalmas az emelt sebességű közlekedésre, a költségek tekintetében a 120 kilométer/órás és a 160 kilométer/órás sebesség között nincs érdemi különbség.
A Budapest–Kelebia vasútvonal nemcsak tehervonatokat szolgál ki, hanem évente több millió utas közlekedését is biztosítja az elővárosi, a távolsági és a nemzetközi viszonylatokon. A személyszállításban kihasználható lesz a 160 kilométer/órás engedélyezett sebesség – írta Fónagy János.