A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nem- csak felügyeli a pénzügyi szektort, hanem fogyasztóvédelmi feladatokat is ellát, a leghatékonyabb fogyasztóvédelem azonban az, ha az ügyfelek tudják, hogyan működnek a bankok, a biztosítók, és ismerik a termékeiket – jelentette ki Windisch László, az MNB alelnöke az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumban a minap tartott rendhagyó óráján.
A jegybank felügyeleti és fogyasztóvédelmi alelnökének a kétszintű bankrendszerről tartott tanórájának apropója, hogy idén ősztől a Trefort diákjai is a Pénziránytű Alapítvány gondozásában nemrég megjelent tankönyvből tanulják a pénzügyi-gazdasági ismereteket. Az Iránytű a pénzügyekhez tankönyvből szeptembertől 300 gimnáziumban és szakképző intézményben tanulnak a diákok. A könyv 40 ezer példányban, ingyen jutott el az oktatási intézményekhez.
Windisch László az MTI-nek elmondta: az MNB minden kommunikációs csatornát – így fogyasztóvédelmi honlapját, a közösségi médiát, a társadalmi célú reklámokat és a több millió példányban megjelent Pénzügyi Navigátor Füzeteket – felhasznál a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez, a fogyasztóvédelem erősítéséhez. Az utóbbi három évben például számtalan oktatási programban segítették a pénzügyi tudatosság fejlesztését.
Az alelnök angsúlyozta, a jegybank kiemelten fontosnak tartja, hogy a közoktatásban is segítse a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztését, amire a felügyeleti bírságokból befolyó összegekből nyílik lehetősége.