A nyertes ajánlattevő feladata lesz, hogy megtervezze és megépítse a kétszer két sávos gyorsforgalmi út 9,9 kilométeres szakaszát a már épülő, Tiszakürt és Kondoros közötti útvonalig.
A fejlesztés részeként felépítenek egy új, 556 méter hosszú, ellipszis kapuzatú ferdekábeles hídat is a Tisza felett, amelynek terveit az Uvaterv Zrt. készítette, legnagyobb szabad nyílása pedig 152 méteres lesz. A jobb parton egynyílású, a bal parton négynyílású hullámtéri híd csatlakozik a mederhídhoz.
Az M44-es út – a még csak tervekben szereplő M8-as egy szakasza segítségével – az M5-ös autópályát fogja összekötni Nagykőröstől kiindulva Békéscsabával, és ezzel biztosítja, hogy a megyeszékhely gyorsforgalmi kapcsolathoz jusson. Ha megépül, a békési megyeszékhelyről mindvégig kétszer két sávos úton lehet majd elérni Kecskemét közelében az M5-ös autópályát.
Az új szakasz kialakítása során két felüljárót is létrehoznak, és a lakitelki mérnöki telepet is kiépítik. A beruházó opciós lehetőségként fenntartja a 4625-ös út és 44-es főút közötti szakasz, illetve a kapcsolódó vasúti átkelő és csomópont tervezési és kivitelezési feladatait, amelyeket a nyertes pályázattevővel elkészíttethet.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés három szakaszban épül meg.
A Tiszakürt és Kunszentmárton közötti, 20,5 kilométer hosszú rész kivitelezését a Duna Aszfalt Kft.–Hódút Kft. végzi 56,5 milliárd forintért, a Kunszentmárton–Csabacsűd közötti 20,5 kilométeres részt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.–Swietelsky Magyarország Kft.–Soltút Kft.–A-Híd Zrt. konzorcium 43,98 milliárd forint értékben, a Csabacsűd és Kondoros közötti, 20,4 kilométer hosszú részt pedig a Duna Aszfalt Kft.–Hódút Kft. 45,2 milliárd forint értékben építheti meg.
Négy csomópont, 49 híd, négy vadátjáró, öt ökológiai átjáró épül. A meglévő Körös-hidak építészeti hagyományait megőrizve egy 450 méter hosszú acél ívhíd vezeti majd át az utat Kunszentmártonnál a Körös felett.