Tervezőt keres a MÁV Zrt. a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás utasforgalmi tereinek korszerűsítésére. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent kiírás szerint a főváros egyik legnagyobb forgalmát lebonyolító multimodális közlekedési csomópontban az állomásépület és a gyalogos-felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukcióját írják elő. Ennek érdekében a létesítmények átépítésének, a perontetők felújításának, a liftek és mozgólépcsők elhelyezésének megtervezése lesz a feladat.
Az állomás 120-140 méter szerkezeti hosszúságú, vasúti pálya feletti, utas- vagy közforgalom számára megnyitott új gyalogos-felüljárót kap. A MÁV illetékesei által tavaly júliusban bemutatott tervek szerint a projekt célja egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítmény, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon padokkal. Az új híd a meglévő, zárt gyaloghídtól 80 méterre épül. Mindkét létesítmény liftet kap az egész állomásra kiterjesztendő akadálymentesség jegyében.

Teljes körű, komplex rekonstrukció várható
Fotó: Havran Zoltán
Ugyanezt a célt szolgálja, hogy a korszerű vonatok padlószintjére emelik a peronokat és a perontetőket, felsővezetéket, ugyanis jövőre már erre járnak a MÁV-Start által megrendelt nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyet biztosító emeletes villamos motorvonatok. A KISS vonatokat nemcsak a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalak agglomerációs forgalmának biztosítására használja a MÁV-Start, hanem a később megépülő reptéri kapcsolatnál is.
A Köki egyes részei már megújultak az évek során, korszerűsítették a 3-as metró végállomását, a buszmegállók egy része a bevásárlóközpont mozgólépcsői segítségével is elérhető, azonban maga a vasúti terminál jelentős korszerűsítésre szorul. A terminálnak jelentős szerepet ad, hogy a Budapestre látogató külföldieknek ez nyújtja az első benyomásokat hazánkról.