Várhatóan nem kell sokat várniuk azoknak a banki ügyfeleknek, akiknek a piacfelügyelet legutóbbi állásfoglalása alapján mégis jár részletes banki elszámolás. A bankrendszer felkészült az ügyféligényre, ami nem is ígérkezik túl jelentősnek. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a héten tette közzé állásfoglalását, miszerint a forint- és devizahitel-, vagy lízingszerződéssel rendelkező fogyasztók akkor is kérhetnek részletes elszámolást pénzügyi intézményüktől, ha tőlük korábban nem vontak el tisztességtelenül költségeket. A vonatkozó rendelet korábbi értelmezése alapján részletes leveleket ezeknek az ügyfeleknek nem kellett küldeni. Azonban az MNB elmondása szerint több megkeresést kaptak a kérdésben, és úgy látják, a fogyasztók védelme előrébb való, ezért ha igénylik, nekik is jár az elszámolás.
Az új előírás az Unicredit esetében mintegy 5800 főt, a K&H-nál pedig nagyjából 10 ezres szerződéstömeget érint. A CIB-nél az e célra létrehozott internetes felületükön azoknak az ügyfeleknek is elérhető a részletes elszámolás, akiknek levelet amúgy nem küldtek ki. Szintén elérhetők a szükséges adatok a Budapest Banknál és az Unicreditnél. Az OTP ügyfelei telefonon és személyesen is kérhetik az elszámolást.
A CIB-nél csak nagyon kevesen töltötték le, illetve kérték a részletes dokumentumokat. Az Unicreditnél alig haladta meg a húszat az elszámolást kérők száma, a Budapest Banknál pedig a 70-et. Az OTP-nél is legfeljebb néhány tucat érdeklődőre számítanak, a K&H érintett ügyfelei közül eddig 150-en éltek a lehetőséggel.