Feldman Zsolt kiemelte, a kormány abban érdekelt, hogy tovább erősödjön a bizalmi kapcsolat a vásárlók és a magyar élelmiszeripar között. Hozzátette, hogy 2017-ben egy átlagos vásárló tíz százalékkal többet költött élelmiszerre, mint egy évvel korábban.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy 2014 óta körülbelül 230 milliárd forint támogatást ítéltek meg az élelmiszeripar fejlesztésére, ősszel 50 milliárd forintos pályázati forrás nyílik a feldolgozás fejlesztésére, valamint több alapvető élelmiszer áfája csökkent.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szólt arról, hogy a Coop Rallyt a magyar élelmiszerek népszerűsítésére és a partnerek tevékenységének megismerése érdekében hozták létre.
A 2018-as Coop Rallyn közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és média cég csapata több mint 105 autóval Nyugat-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint két Coop tagvállalathoz látogat el.
A Coop üzletláncnak 1700 településen mintegy 2700 boltja van, és további 2000 üzletet lát el áruval, naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben.
A 100 százalékban magyar tulajdonú, Coop gazdasági csoport jelenleg csaknem 700 kis- és középvállalkozást számlál, több mint 30 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. A csoport árbevétele 2017-ben az előző évhez képest több mint 20 milliárd forinttal nőtt, és elérte a 604 milliárd forintot.