Az adategyeztetésre azért van szükség, mert január elsején módosultak az elektronikus hírközlésről szóló törvény vonatkozó szabályai. Az előírások szerint a szolgáltatók kötelesek ellenőrizni az új előfizetők személyazonosságát, valamint a már meglévő feltöltőkártyás ügyfelek adatait.
A Magyar Telekom hangsúlyozta: amíg nem kap értesítést az ügyfél, hogy keresse fel a szolgáltatót az adategyeztetés érdekében, addig nincsen teendője. A szolgáltató januárban előzetes tájékoztatást küldött SMS-ben az érintetteknek, de a konkrét adategyeztetésről újabb értesítést küldenek. Később évenkénti adategyeztetés várható.
A Vodafone időben tájékoztatja az ügyfeleket a változás miatti teendőkről. A vállalat arról küldött SMS-t a múlt héten, mit kell tenni a feltöltőkártyás ügyfeleknek, ha a szerződés megkötésekor megadott adataik változtak.
A Telenornál az adategyeztetés menetének kidolgozása még folyamatban van. A szolgáltató január első felében SMS-t küldött kártyás ügyfeleinek, és jelezte, hogy egyelőre nincs teendőjük a jogszabályváltozások kapcsán. A limiten felüli darabszámú kártyával rendelkező ügyfeleknek szintén június 30-ig kell nyilatkozniuk arról, melyik hívószámokat kívánják fenntartani.