Jótékony hatással van a turisztikai létesítmények működésére, a kiemelt desztinációk iránt növeli az érdeklődést a Magyar Turisztikai Ügynökség nyári kampánya – mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke az M1 aktuális csatornán.
A kampány az olyan népszerű térségekre összpontosít, mint a Balaton, Tokaj és Sopron–Fertő vidéke, ugyanakkor kevesek által ismert látványosságokra is felhívja a figyelmet. Tavaly rekordteljesítményű évet könyvelt el a turizmus. Az egyre javuló teljesítmény hátterében az áll, hogy több pénz jut a pihenésre, sok volt a hosszú hétvége, és a Szép-kártyát is sokan vették igénybe.
A kedvező folyamat az idén is kitart. Az eredményt az sem rontja, hogy mintegy 2,1 milliárd forintot utalnak vissza a munkáltatóknak a Szép-kártyákról, miután többen nem használták fel a pénzt a megadott határidőre.

Több pénz jut a kikapcsolódásra
Fotó: Kurucz Árpád
Az Azénpénzem.hu portál szerint a pihenőkártyát kibocsátó bankok tavaly több mint 1,3 milliárd forintot utaltak vissza a munkáltatóknak. Az OTP-nél a portál érdeklődésére elmondták: az egy kártyabirtokosra jutó átlagos összeg kevesebb, mint 8000 forint, ugyanakkor egyes feledékeny ügyfelek akár egy családi nyaralás árát is a kártyájukon pihentették.
A legmagasabb lejáró egyenleg értéke több mint 600 ezer forint volt. A meghökkentő nagyobb összegekre a cikk szerint magyarázat lehet, hogy akadnak olyan vállalatok, amelyek a munkaviszony megszűnésekor visszakérik a dolgozótól a kártyát, így a kártyabirtokosoknak nincs lehetőségük a juttatást felhasználni.
A turizmushoz kapcsolódó hír, hogy lezárult a jelentkezés a Virágos Magyarország környezetszépítő versenyre. Idén a tavalyinál is többen, 324-en jelentkeztek, a legaktívabbak az ezer fő alatti falvak voltak – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.