Egy szerelvény hat kocsiból áll majd, az elsőnek és utolsónak van hajtása. A közbenső, azaz második, harmadik, negyedik és ötödik betétkocsikból egyenként 40 készül majd, mondta a vezérigazgató, ezeknek a nyers alumínium kocsitesteit csiszolni, fényezni kell, majd beleszerelni a villamos berendezéseket, a légfékrendszert, a jármű berendezését, a szellőzőrendszer elemeit, végül üzembe kell helyezni őket. A hajtást tartalmazó, összesen 80 kocsi esetében csak az üzembe helyezés lesz a feladat, valamint a teljes szerelvény végszerelése. Az ígéretek szerint így a hozzáadott érték több mint 50 százaléka hazai lesz.
Mint ismert, a vasúttársaság a minap jelentette be, hogy a 40 hatrészes, hatszáz ülőhelyes, emeletes Stadler-szerelvényre szóló tavaszi keretszerződésből először egy 11 darabos csomagot rendelt meg a MÁV-Start. Augusztus 8-án kötötték meg a támogatási szerződést is, vagyis európai uniós pénzből fizetik ki a járművek egyenként átlagosan 16,7 millió eurós árát – derül ki a MÁV közleményéből. Szállítani 2019-ben és 2020-ban fognak.
A MÁV-Start az emeletes vonatokat a Cegléd–Szolnok, Göd–Vác–Szob útvonalon kívánja közlekedtetni, de hétvégén a távolsági forgalomban is bevetik Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc felé a villamos motorvonatokat. Nyáron pedig, a tervek szerint, a Balaton déli partjára igyekvők is találkozhatnak velük az addigra már felújított vonalon. Az utasok kényelmét szolgáló fedélzeti berendezések az európai színvonalhoz igazodnak, elérhető a wifi, konnektorok és USB-csatlakozók. Többet tud majd az utastájékoztató is, térképet, alkalmi információkat is megjeleníthet.