Az eltérés a legtöbbször a magyar boltokban kínált termékek rovására volt jelen. A különbséget tapasztalt vásárlók 97 százaléka rosszabbnak érezte a Magyarországra behozott termékeket, mint amit a nyugat-európaiak asztalára tesznek a nemzetközi gyártók. Bár a válaszadóknak szinte minden termékkategória esetén voltak rossz tapasztalataik a minőségi eltérések miatt, a legtöbben az édesipari áruk, illetve a tejtermékek és az üdítőitalok esetén számoltak be jelentős eltérésekről.
A felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók túlnyomó többsége, 80 százaléka elvárja, hogy a nemzetközi élelmiszermárkákat minden országban azonos összetétellel hozzák forgalomba, s ha nem így történik, ezt kötelező legyen a termékeken világosan jelezni a fogyasztóknak.

Sokan tapasztalták, hogy más minőség jut a kosarukba
A Földművelésügyi Minisztérium közölte: a reprezentatív felmérés eredményei is alátámasztják, hogy a kormány és a szaktárca által a témában hozott intézkedések helyesek voltak. A kabinet a méltánytalan kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében Brüsszeltől kért segítséget. A kezdeményezéshez több közép-európai tagállam is csatlakozott. Magyarország mellett a szlovákok, csehek, szlovénok, horvátok, románok, bolgárok, görögök szerint is elfogadhatatlan gyakorlat, hogy csaknem százmillió európai állampolgár jut silányabb élelmiszerhez, mert a nagy élelmiszergyártók kettős mércét alkalmaznak a nyugati és a kelet-európai fogyasztóknak fogalmazott élelmiszereknél.
A szaktárca emellett előkészített egy jogszabályt, amely előírná a gyártóknak, hogy jelöljék az adott terméken, ha annak minősége eltér a nyugat-európai államokban kapható, ugyanazon márkanévvel ellátott áruétól. A tervezet jelenleg az Európai Bizottság jóváhagyására vár.