Tortúránk júniusban, egy horvátországi nyaralásból hazafelé vette kezdetét. Renault Fluence típusú autónkkal 120 kilométeres sebességgel haladtunk a családommal Magyarország felé, ám az autó egyszer csak megállt – panaszolta a Magyar Időknek Ökrös János autótulajdonos. Mint mondta, a járművet újra beindítani már nem sikerült, ezért haza kellett szállíttatni, aminek költsége több mint 200 ezer forint volt. A családi kasszát nem kímélő történet azonban még csak ekkor kezdett rémálommá változni, otthon ugyanis az autószerelő azt közölte, nagyobb a baj, mint hitték, az autópályán elszakadt vezérműszíj szétverte a motort is.
Ökrös János (képünkön) a budakalászi Renault-szervizhez fordult, ahol közölték vele, a motor komplett cseréjéért anyaggal, munkadíjjal együtt másfél millió forintot kell fizetnie. Csakhogy elmondása szerint a jármű műszaki leírása úgy szól, a vezérműszíjra garanciát 160 ezer kilométerig vagy 72 hónapig, azaz hat évig ad a gyártó. A fogyasztó meghibásodott autója augusztus végén lesz hatéves, a gépkocsi által futott kilométer pedig a megszabott határértéknél 30 ezerrel kevesebb, jelenleg 130 ezer kilométer.
Ezért a legnagyobb nyugalommal fordultunk a globális autógyár magyarországi képviseletéhez, meg voltunk győződve arról, hogy kárunkat a Renault orvosolni fogja. De nem így történt, a cég ugyanis velünk akarja kifizettetni a javítás teljes költségét – fogalmazott lapunknak a panaszos autótulajdonos. Vázolta, a Renault Hungária Kft. levélben úgy tájékoztatta őt, mivel a gépkocsit 2010. augusztus 27-én helyezték forgalomba, garancia már nincs rá érvényben. Ugyan az autó karbantartási programja szerint a vezérműszíj javasolt csereintervalluma 6 év, illetve 160 000 kilométer, amely azonban a gépkocsi mindenkori használatától függően változhat. – Mivel a gépkocsi kis híján hatéves, nem áll módunkban gyártásból adódó hibát, illetve anyaghibát feltételezni a meghibásodás hátterében – áll a Renault lapunkhoz is eljutott válaszlevelében.
Az autótulajdonos rámutatott: a cég írásban is elismeri, hogy a garancia időtartamának általuk megszabott feltételeinek az autó megfelelne, ám arra hivatkoznak, hogy ez a gépkocsi mindenkori használatától függően mégis változhat. Az autó márpedig lelkiismeretes tulajdonosok kezében volt eddig is: a tavaly május 27-én vásárolt gépkocsi első tulajdonosa – az eladó – kezdettől szakszervizbe hordta, azóta egy pomázi autószervizben végzik el rendszeresen az előírt javítási munkákat.
A történet érdekessége, hogy időközben az is kiderült, a hasonló évjáratú és típusú autókat a Renault-gyár korábban vissza is hívta javításra, vezérlési hiba miatt. Azonban erről sem az autó első tulajdonosa, sem olvasónk nem kapott értesítést a gyártótól vagy annak magyarországi képviseletétől, így ezen a járművön nem végezték el a gyári hibából eredő javításokat.
Lapunk megkereste a Renault Hungária Kft.-t, ahol úgy tájékoztattak, folyamatban van az ügy kivizsgálása, ehhez márkaszervizben kell elvégezni a szükséges átvilágítást. Lapzártánk előtt olvasónkat újabb levélben szólította meg a cég. Ebben azt írják, álláspontjuk több ponton eltér az autó tulajdonosának véleményétől, a gépjárműre vállalt jótállás ugyanis már korábban lejárt. Ezzel együtt a cég mindent megtesz a megoldás megtalálására, amelyhez a fogyasztók együttműködését kérik. Közölték, olvasónknak saját költségére kell elszállítania autóját egy Renault-márkaszervizbe, ahol a vizsgálat díját is magának kell állnia.
Ott azonban a tulajdonos csupán korlátozottan lehet jelen, mivel munkaterületről van szó, viszont más jellegű szakértői vizsgálat a gyártói módszerek hiányában nem hozhat megfelelő eredményt. A történetet folytatjuk.