Az autóipar egyik legnagyobb fájdalma a raktárépületekben porosodó pótalkatrészek többletköltsége. Ezeket a garanciális kötelezettség miatt tárolni kell, ehhez pedig több millió négyzetméteres épületeket bérelnek. A pótalkatrészeket évekig kell tárolni, holott lehet, hogy sosem lesz rájuk szükség. Egy teljes raktár a benne lévő szerszám- és alkatrészkészlettel rendkívül magas költséget jelent. Mennyivel egyszerűbb lenne csak egy fájlt tartani a számítógép memóriájában és kinyomtatni az adott alkatrészt, amikor szükség van rá – nyilatkozta Falk György, a Varinex Zrt. stratégiai igazgatója az Autopro.hu kérdésére.
A 3D-s nyomtatásnak ezt a tulajdonságát eddig még nem aknázták ki, és nem is nagyon alkalmazzák. Pedig a közelmúltban egy autóipari vállalatnál azt mondták: ha tíz százalékot meg tudnának spórolni a raktárbérleti díjból, akkor bármilyen nyomtatóba beruháznának.
Az autóipar ma még főként prototípusgyártásra használja a 3D-s nyomtatást, az igény azonban nagyon nagy lenne másra is. Egészséges verseny alakult ki, ugyanis amint meghallja egy fröccsöntő beszállító, hogy a megrendelő vállalat a 3D-s nyomtatáson gondolkodik, azon nyomban leviszi az árakat.
Egy új autó fejlesztése korábban 4-5 évig tartó, lassú folyamat volt. A nyomtatásnak köszönhetően a prototípusgyártási időszak 12-14 hónapra redukálódott. Ennek óriási a jelentősége, hiszen egységes piac van, és aki előbb hozza ki az autóját a piacra, azét fogják megvenni – mondta Falk György.