– A repülőtéri vasútnak akkor van igazán értelme, ha a meglévő hálózatba illesztjük, azaz nem csak oda és vissza közlekedhetnek a vonatok valamelyik budapesti pályaudvarról – nyilatkozta Mosóczi László, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a Magyar Hírlap kérdésére. Ezzel megerősítette lapunk korábbi információját, hogy a reptéri kötött pályás kapcsolat várhatóan az elővárosi vasúti rendszer része lesz. Vagyis nem metró, de nem is egy elkülönített pályán haladó gyorsvasút hozza-viszi az utasokat Ferihegyre, hanem a ceglédi FLIRT.
Mosóczi László azt is elmondta, hogy a NIF az ősszel írja ki a megvalósíthatósági tanulmányt és az engedélyezési tervek elkészítésére a közbeszerzési eljárást. A tanulmányban megvizsgálják a lehetséges nyomvonalakat. A tanulmány és az engedélyezési tervek elkészítésének határideje 2017 eleje, a nyomvonal tervezett hossza kétvágányú vasúti pálya esetében nyolc–tíz kilométer. A nyertes ajánlattevőnek egy év áll rendelkezésére az engedélyezési terv elkészítésére, a beruházást az építési engedély birtokában lehet indítani. Ebben sokat segít majd vélhetően a kormány által a nyáron elfogadott gyorsítóprogram.