A Budapesti Békéltető Testülethez érkező kérelmek tanúsága szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni, mik a fogyasztók jogai, ha garanciális vitáról van szó. Ez legtöbbször javító-karbantartó szolgáltatásokkal, építőipari vagy kereskedelmi ügyekkel, termékvásárlással kapcsolatban merül fel.
A jótállás nem jelent kevesebbet, mint hogy a jótállási idő alatt, ha bármi probléma történik, akkor be kell bizonyítania azt a cégnek, hogy a hiba csak az átadás után következett be. Ha ezt nem teszi meg, akkor köteles ingyenesen kijavítani vagy kicserélni a terméket – fenti esetben a bejárati ajtót.
Érdemes ügyelni arra, hogy megfelelő módon, például e-mailben, ajánlott postai levélben és azonnal bejelentsük a tapasztalt hibát. Ezen sok múlik akkor, ha később nem jutunk dűlőre a kereskedővel, és tovább szeretnénk vinni az ügyet. Végül nem árt tudni, hogy a jótállás (a hétköznapokban általában garanciaként említik) alapulhat a cég saját vállalásán vagy pedig jogszabályon. Tízezer forintnál drágább tartós fogyasztási cikkek esetén azonban eleve jogszabály írja elő a kötelező jótállást.
Ha esetleg nincs jótállás a termékre, a vállalkozásnak hat hónapon belüli hiba esetén akkor is igazolnia kell független szakvéleménnyel, hogy a probléma oka a vásárlást követően keletkezett. Ha ez nem történik meg, akkor a fogyasztó ingyenes javítást vagy cserét követelhet, ha ezeknek nem tesznek eleget, akár a pénzt is visszakérheti.
Hat hónapon túli hiba esetén már a fogyasztónak kell bebizonyítania azt, hogy a termék eleve hibás volt, amikor megkapta. Több mint két év múlva jelentkező hibánál viszont a szavatossági igények elévülnek, azokat nem lehet érvényesíteni (ingatlan esetén ez a határidő öt év, használt terméknél pedig minimum egy év).