Elektromos autóbuszok is részt vettek a Berlinben szeptember 20–23. között megrendezett InnoTrans 2016 szakkiállításon. Európa talán legrangosabb vasúti seregszemléjén a gumikerekes ágazat bevonása jelzi, hogy a közlekedésre manapság nem külön ágazatonként, hanem komplex rendszerként érdemes tekinteni. Első utunk a kiállításon ide vezetett, és a MABI elektromos midijét, a Modulo könnyűszerkezetes járművet kerestük.
A magyar gyártmányt nem találtuk meg, de Mészáros Csaba, az Evopro és a MABI tulajdonosa kint volt Berlinben a cég vasút-diagnosztikai megoldását bemutatni. Kérdésünkre, hogy miért hiányzik a kiállítók közül a Modulo, a vállalkozó azt válaszolta, hogy bérre kell a pénz. A MABI autóbuszgyártó tulajdonosa arra utalt, hogy a mátyásföldi gyárban jelenleg áll a munka, mert a BKK számára fejlesztett csuklós buszok közbeszerzési folyamata az ismert okokból elakadt. Mészáros Csaba cáfolta azt a berlini kiállításon is keringő pletykát, hogy a MABI csődben lenne.
Ha a MABI távol is maradt, azért számos gyártó volt jelen a buszos szekcióban: francia, lengyel, holland, német, fehérorosz és kínai cégek állították ki járműveiket az elektromobilitást fókuszba helyező kiállításon. A lengyel Solaris a Siemensszel közösen mutatott be egy mobil elektromos töltőállomást, a holland VDL pedig egy teljes egészében elektromos hajtású csuklós autóbusszal, a Citea SLFA Electric típussal jelent meg. A vasúti és a közúti közlekedés közötti átmenetként a francia SA Lohr Industrie is bemutatta az új közlekedési rendszerét. Az önvezető módra is alkalmas rendszer 2-4 összekapcsolt járműből álló szerelvényekkel dolgozik.
Nyolcvan nap alatt a Föld körül
Hazaérkezett a MABI csapatának mindkét elektromos autóbusza, amelyekkel összesen több mint 14 ezer kilométert tettek meg a 80edays elektromos világkerülő túra amerikai és európai szakaszain. A részt vevő 11 nemzetközi csapatból kilenc Teslával vágott neki az elektromobilitást és a fenntarthatóságot népszerűsítő túrának, a kínaiak egy Denzával, míg a magyar csapat a hazai fejlesztésű elektromos autóbusszal, a Modulóval tartotta a lépést a többiekkel. A városi forgalomban 200-250 kilométert teljesítő autóbusz a budapesti üzemben 0,61 kWh energiát használ el egy kilométeren, az ötezer kilométeres európai szakaszon az átlagfogyasztás 0,4 kWh/km érték alatt volt.