Nem rendelte meg a Rába Jármű–Webasto–Molitus-csoporttól a várbuszok útvonalára szánt 25 (+10) S91-es midibusz gyártását a szolgáltatást elnyert Orangeways Hungária Kft., ezért nem készültek el ezek a járművek, így a szolgáltató nem tudta megkezdeni a szerződés szerinti időben a működést. Röviden így foglalható össze a magyar fejlesztésű és gyártású autóbusz és a fővárosi közlekedési vállalat kapcsolatának legutóbbi, sikertelen fejezete. Az ügyben, hogy mi lesz a be nem teljesült szerződés sorsa, illetve mi lesz a Várban, a Gellérthegyen és még több budapesti hegyi vonalon közlekedő járművek cseréjével, a közlekedési cég kommunikációs osztályához fordultunk.
A válasz szerint az Orangeways Hungária Kft. és a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. között 2015. június 3-án született szolgáltatási keretszerződés közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetéséről. Mivel az Orangeways nem teljesítette határidőre a megállapodásban foglaltakat, a BKK Zrt. a szerződésben rögzített előírásoknak megfelelően eljárva elállt a szerződéstől. A kialakult helyzetre tekintettel a BKK igazgatósága felkérte a társaság vezérigazgatóját, hogy tegyen javaslatot az így kieső autóbuszos szolgáltatás pótlására a megfelelő szolgáltatási szintet biztosító módon. A lehetséges alternatívák vizsgálata és a javaslat kidolgozása folyamatban van.
A fentiek értelmében csaknem egy évet vesztegetett el a főváros, hogy a rendkívül korszerűtlen Ikarus 405-ös midiket lecserélje. Nem pontosan érthető, miért hiúsult meg a szerződés. Az Orangeways Hungária sajtónyilatkozataiban azt a látszatot igyekezett kelteni, hogy az S91-es hatósági engedélye hiányzik. Lapunk kérdésére a Rába ezt cáfolta, de egyébként is köztudott, hogy a cég nemzetközi piacon értékesítette – ha nem is nagy számban – a modellt, azaz a termék piacképes. Iparági értesülések szerint a szolgáltató hitelképessége körül voltak problémák, ezt azonban az Orangeways Hungária nyilatkozatában cáfolta. Felmerül a kérdés, hogy az Orangeways Hungária pályázata elbírálásakor miért nem derült ki, hogy – akár ezért, akár azért – baj lehet a gyártás finanszírozásával.
A történet újabb fejezettel bővítette a legendás Ikarus autóbuszgyár egyik utolsó piacképes termékének – az E91-es midibusz egyenesági leszármazottjának tekinthető hazai jármű – kálváriáját. Emlékezetes, hogy 2010-ben már vásárolt a BKV a termékből, azonban utóbb elállt az üzlettől. Később a Orangeways mint szolgáltató pályázott több alkalommal a várbuszjáratokra, a Rába–Webasto–Molitus magyar midibuszok üzemeltetését ígérve. Ezek a pályázatok rendre meghiúsultak.
A midibuszok részleges cseréje mindemellett megkezdődött a Várban. A BKK rendelt 16 török Karsan dízel midit, és májustól állítják forgalomba a hazai fejlesztésű és gyártású 20 elektromos buszt, amelyeket az Evopro Kft. szállít. A 25-35 további jármű azonban – amely csaknem a fele a teljes flottának – hiányzik, és mindaddig, amíg meg nem oldódik a kérdés, az ipari műemléknek számító, koromokádó buszmatuzsálemek viszik az ott lakókat, a kirándulókat és a külföldieket a főváros kiemelt turisztikai látványosságaihoz.