Hamarosan a kormány elé kerül a Szeged–Hódmezővásárhely helyközi villamos beruházásának ügye – derült ki a napokban egy szakmai tanácskozáson. Az első magyar helyközi villamosvonal – angolul tram-train – előkészítése megtörtént, mind a pálya fejlesztésére, mind a járművekre kiírták az év elején a közbeszerzési eljárást, mi több, a MÁV-Start az utóbbi pályázatot el is bírálta. Ennek ellenére mégis újraértékeli a kormány a projekt tartalmát és a költségeit. A miniszterelnök Hódmezővásárhelyen a napokban azt nyilatkozta, szükség van a beruházásra, de észszerű áron és keretek között kell megvalósítani. Azonban nem csak Hódmezővásárhely és Szeged, hanem Szabadka–Szeged–Hódmezővásárhely között kellene megépíteni a vonalat.
A vonal első tervezett szakasza 24 kilométeres, melyen 45 percig tart majd az utazás Szeged főterétől Hódmezővásárhely nagyállomásáig. A szerelvények 20 percenként járnak majd, naponta 8-9 ezer ember utazását teszik komfortosabbá. A vásárhelyivel kezdték a tervezését, és a háttérben maradt a Szegedet Makóval összekötő elővárosi vonal ügye. A megvalósíthatósági tanulmány több változattal számolt. Közös elem, hogy a kivitelezéséhez meg kell építeni Szegeden a déli Tisza-hidat, amit a helyközi villamosok mellett a nagyvasúti szerelvények, sőt a nemzetközi vasúti forgalom is használhatna. A Szeged és Makó között közlekedő helyközi villamosnak 31 kilométer távolságot kell legyőznie. A távolságot hasonlóképpen 45 perc alatt tenné meg, mint Hódmezővásárhely esetében. A Szeged–Makó vonal olcsóbb változatban elővárosi vasútként újulhat meg. Orbán Viktor év eleji szegedi tárgyalásán ezt a változatot említették meg.
Az első hazai helyközi villamosberuházás legújabb eleme a Szeged és a szerbiai Szabadka közötti szakasz lehet. Szabadka gazdag történelmi múltú százezres délvidéki város, amely a magyar határtól mindössze tíz kilométerre fekszik, azonban Szegedtől a meglévő Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka vonalon 45 kilométer a távolság. A szeged–szabadkai beruházás elkészülte után jelentős felújítás vár a meglévő szakaszra, ugyanis jelenleg a szerb oldalon 15 km/órás sebességkorlátozás érvényes.
A hódmezővásárhelyi, szabadkai, esetleg makói ág megvalósulása esetén Szeged központtal egy erős helyközi villamoshálózat jön majd létre, ami nem szokatlan az európai gyakorlatban. A rendszert a világon először 1992-ben Karlsruhéban építették ki, amely azóta kibővült, és több elővárosi települést érint, hossza pedig megtöbbszöröződött, s jelenleg meghaladja a 400 kilométert.