Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal növekszik 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a hazánkból feladott rendelések értéke – derül ki az Ipsos legújabb előrejelzéséből. A PayPal megbízásából készített kutatás alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek elérhetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban. A felmérés rámutat: a magyarok csaknem felének közömbös, hogy az online üzlet külföldi vagy magyar tulajdonban van-e, többségük ugyanannyira bízik mindkettőben, sőt, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálatuk, beszerzéseikhez még többen választanák a határon túlról működtetett internetes áruházakat.
A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon is értékesítő magyar vállalat adatai alapján ugyanakkor kiderült, továbbra is nő az online export. A legnépszerűbb termékkategóriák az interneten a digitális termékek és szolgáltatások, az utazás, továbbá a divatcikkek és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelenti a legnagyobb felvevőpiacot. A külföldi vevőkör bővülése felgyorsulna az ingyenes szállítás elterjedésével – jegyzi meg az Ipsos.
Az eNET éves kutatása alátámasztja, a kényelem és a kedvező ár a két jelentős szempont, amiért az internetes vásárlás mellett döntenek az online vásárlók. A látogatók egyharmada kis képernyős eszközön keresi fel a webáruházakat, leginkább okostelefonon vagy tableten. Az átlagos kosárérték növekedése töretlen, tavaly 11 400 forint körül alakult vásárlásonként, a webáruházak és online vásárlók által leginkább preferált fizetési és szállítási mód pedig az utánvétes készpénzes fizetés és a futárszolgálattal történő kiszállítás.