A GfK Piackutató tegnap azt közölte: a köztudottan nagyobb, több tízezer forintos kiadást jelentő műszaki cikkek értékesítése a második negyedévben 10,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az eladott árucikkek értéke 135,3 milliárd forintot tett ki. Az informatikai és irodaeszközök kivételével valamennyi árucsoport erősített ebben az időszakban. Leginkább telekommunikációs eszközöket vásároltak a családok, ezen termékek piaca 17,2 százalékos növekményt mondhat magáénak.

A szórakoztatóelektronikai piac több mint 27 százalékkal bővült
Az év második negyede a hazai szórakoztatóelektronikai piacon is pozitív eredménnyel zárult: az összforgalom a mért kategóriákban 27,4 százalékos növekedést mutatott. Tavasszal a legnagyobb mennyiség a síkpaneles televíziókból fogyott, amely a kutatók szerint az UEFA 2016 labdarúgó-Eb hatására kiugró, 40,2 százalékos forgalomnövekedést mutatott. A tévéken kívül sokat vásároltak a hangprojektorokból, az akciókamerákból és a hordozható audiotermékekből is. Fotózásra is többet költöttek ebben az időszakban a családok: 2016 első negyedévében 10,2 százalékos bővülés volt jellemző ezen termékek piacán.
Két számjegyű növekedés látható a háztartási nagygépek piacán április–júniusban: a forgalom 15 százalékkal múlta felül a 2015 azonos időszakában mértet, elsősorban a beépíthető és a szárítógépeknek köszönhetően. Ezzel együtt valamennyi háztartási eszköz eladása bővült. Így például a kisebb háztartási gépek eladásai 14,3 százalékkal nőttek, és a szépségápolásban használt eszközök is jól teljesítettek a vizsgált időszakban. A GfK rámutat: a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek kimagasló növekedést produkáltak, de emellett a kávéfőzők piacán is jelentős bővülés volt tapasztalható.