A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly írta ki a fogyasztói tudatosságra nevelő iskolai pályázatot azzal a szándékkal, hogy felismerjék a pedagógusok: fontos a gyerekek ilyen irányú nevelése. Legutóbb, immár 42.-ként a ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola érdemelte ki április elején a fogyasztóbarát iskola címet, mert az intézmény tanítói kiemelten kezelik a diákok nevelését a pénzügyekkel, mindennapos fogyasztással kapcsolatban.
Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta, a legfontosabb, hogy az iskolák gyakorlati ismereteket adjanak át a diákoknak, erre utal a pályázat alcíme is – Ismeretek az életnek –, illetve azt is szeretnék elérni, hogy kialakuljon a gyerekekben egyfajta szűrő. Ez a szűrő a tudatosság, amit a vásárlásaik, a szolgáltatások igénybevétele során tudnak majd használni.
A diákok a jövő fogyasztói és egyben a jövő vállalkozói is lesznek. Egy vállalkozás fogyasztóbarát szemlélete komoly versenyelőnyt jelent – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
Hozzátette, az ország minden területén vannak fogyasztói tudatosságra nevelő iskolák Keszthelytől Salgótarjánig, Budapesttől Ceglédig. A frissen kijelölt fogyasztóbarát iskola igazgatója, Rimóczi Gábor arról beszélt, hogy manapság sokat vásárlunk az interneten, ami számos buktatóval járhat. Ezért tartják fontosnak, hogy a gyerekek megtanulják, mit jelent a fogyasztói tudatosság.