Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család által használható árucikket vásárol, míg a többfunkciós termékekre minden tizedik vevő kíváncsi – mutat rá a Nielsen piackutató legújabb tanulmánya. Eszerint a hazai vásárlók körében a kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán száz közül hét magyarnak a legfőbb szempont a beszerzések során.
A Nielsen megállapította, a technológia és az internet a hétköznapokban kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik.
Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt. Az idei trendek szerint a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel az étel-házhozszállítás – ez utóbbit százból harminc magyar fogyasztó már kipróbálta.
A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go (menet közben fogyasztható) ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek, személyre szabott szolgáltatások.
Globálisan a válaszadók harmada, itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt – a magyarok 15 százaléka legalább hetente egy alkalommal. A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálatai, az utcai ételek térhódítása is egyre szembeöltőbb: a Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.
– A magyarok nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket – mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója, hozzátéve, emellett az európai átlagnál nagyobb mértékben hat ránk a közösségi média ereje: az ott megjelenő termékek, tartalmak hatása nálunk erősebb, mint az európai átlag.
Az életünket megkönnyítő termékek iránti kereslet leginkább az urbanizáció, a zsugorodó háztartásméret, a zsúfolt városi közlekedés, a változó nemi szerepek, a generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága miatt emelkedik.