Felívelőben a hazai divatipar: az idei második fél évre nyereségessé vált a több mint tíz éve működő, mostanra rangos nemzetközi elismertséget szerzett magyar ruhamárka, a Nanushka. A márka tervezője és alapító-tulajdonosa, Sándor Szandra kollekcióit világszerte immár több mint negyven országban forgalmazzák, és száznál is több országba közvetlenül szállítják – hívta fel lapunk figyelmét a vállalat a friss gazdasági eredmény kapcsán.
A márka 2006-os hazai debütálása óta a legmeghatározóbb hazai divatcéggé nőtte ki magát: évi 600-1000 új terméket fejlesztenek, régiós szinten is egyedülálló hírnevet teremtve a Nanushkának. – Összeszokott csapat és aktív befektetői munka, ezek is elengedhetetlen feltételei voltak, hogy a hazai kkv-k élvonalába lépett vállalatnál 2016 óta a bevételek közel tízszeresére emelkedtek, és a korábbi veszteséges működés mostanra nyereségessé vált – fogalmaztak.
A magyar márka jelenleg Budapesten kívül a világ 150 városában van jelen, internetes értékesítése pedig több száz országban zajlik, így egyértelműen a Nanushka az első a magyar divatiparban, amely a nemzetközi piacon is jelentős eredményeket ért el. – Termékeink 80 százalékát Magyarországon gyártjuk, ez 2018-ban közel 80 ezer darabos gyártást jelent, amely várhatóan jövőre megduplázódik, ezzel számos munkahelyet teremtve a magas hozzáadott értékű ruházati termékek gyártásának piacán – hangsúlyozták.
A magyar márka mára meghatározóvá vált a nemzetközi piacon. A GB Partners által kezelt Exim Növekedési Alap 2016 végi befektetése óta ráadásul a Nanushka 60-ról 200-ra növelte a nemzetközi viszonteladói számát: míg 2016-ban 18 ezer darab ruhát értékesítettek, idén a jelenlegi megrendelési állomány mellett ez a szám meghaladja a 100 ezer darabot.
A befektetett munka tehát meghozta a gyümölcsét: a magyar cég jelenleg félszáz hazai és nemzetközi beszállítót és gyártót jegyez, növekedési üteme az elmúlt két évben felgyorsult. A mostani megrendelések mellett az idén a 90 százalékban exportból származó árbevétel 2,75 milliárd forint mellett közel 200 millió forint adózás előtti eredményt jelent majd, amit 2019-ben duplázni tervez a vállalkozás.