Hat és fél éve kezdte meg a működését Kecskeméten a Mercedes–Benz üzeme, amely azóta egymillió személyautót gyártott le.
– Ez a pillanat mérföldkő a gyárunk életében. A Mercedes–Benz sikere Magyarországé és a kiváló magyar munkatársainké. Ennek az eredménynek a legfőbb záloga, hogy a magyar emberek a gyártósorról 2012-ben elsőként legördült autótól a mostani, egymilliomodik példányig folyamatosan képesek olyan csúcsminőséget előállítani, amely méltó a vásárlóink bizalmára – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a cég tegnapi közleménye szerint.
A gyár az egész magyar gazdaság életében jelentős szerepet tölt be, a régió legnagyobb munkaadójának számít. Ennek is köszönhető, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a hét végén a társaság kecskeméti telephelyén tájékozódott a német cég beruházásának előrehaladásáról. A távirati iroda tudósítása szerint a vállalatvezetővel áttekintették a fejlesztési terveket, az aktuális innovációs megoldásokat, a felsőoktatási és szakképzési kérdéseket.
Ahogy korábban lapunk is megírta, a Mercedes–Benz május elején jelentette be, hogy már működő autógyára szomszédságában megkezdi egy új létesítmény építését Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból, mintegy 320 milliárd forintból valósul meg és több mint 2500 munkahelyet teremt. Az új gyárban a tervek szerint 2020-ban indul a termelés. Ezzel a lépéssel egyébként a cég az első full-flex gyárát hozza létre Magyarországon.
Így rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatók elő a különböző modellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinokon át a különböző meghajtású járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Az új gyár présüzemből, karosszéria-üzemből, felületkezelő és összeszerelő egységből áll majd, és szén-dioxid-semleges energiaellátású lesz. A technikai feltételek az önvezetésre is alkalmas elektromos autók gyártását is lehetővé teszik.
Nem véletlenül nyilatkozta a minap Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, hogy a modern kori ipari forradalmat az autóipar vezényli, és a világ vezető autóipari vállalatai szerint Magyarországon érdemes beruházni. Ezt mutatja, hogy nemrég az Audi Győrben elindította az e-motorok gyártását, a Mercedes építi a második itteni üzemét, a Peugeot Szentgotthárdon gyártja új modelljeibe a motorokat, a BMW Debrecen mellett fog gyárat építeni, és épül Zalaegerszeg mellett az önvezető járművek tesztelésére alkalmas pálya.
A kecskeméti Mercedes-gyár folyamatos fejlődését jól mutatja, hogy a 2012-es termelési starthoz képest mintegy négy esztendőre volt szükség ahhoz, hogy elkészüljön az első félmillió autó, de a második félmillióhoz már csak két és fél évre volt szükség.
A gyártási jubileummal egy időben nyerte el a Mercedes–Benz CLA a J. D. Power 2018 Germany VDS hosszú távú megbízhatóságot igazoló díját a középkategóriájú személyautók között. Ezzel a díj történetében először fordult elő, hogy egy Magyarországon gyártott személyautót minősítettek tartósan a legmegbízhatóbbnak a német vásárlók. A kecskeméti gyár mintegy négyezer munkatársat foglalkoztat. Tavaly több mint 190 ezer kompakt autót állítottak elő.
Az idei első fél évben egyébként hét százalékkal nőtt az autóipari termelés értéke Magyarországon a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ennek értéke elérte a 4500 milliárd forintot, míg 2017-ben ez a szám az év egészében 8000 milliárd forint volt. A feldolgozóipar teljesítményének 29,3 százalékát adja az autóipar, ahol jelenleg több mint 167 ezer ember dolgozik.