E-mailen keresztül próbálnak pénzösszegeket kicsalni ismeretlen tettesek a Főtáv ügyfeleitől – figyelmeztetett a fővárosi távhőszolgáltató vállalat, amelynek maguk a fogyasztók jelezték a kísérleteket. A társaság ügyfélszolgálatára több, egymástól független megkeresés érkezett telefonon, amelyek szerint a bejelentők hátralékról szóló üzeneteket kaptak elektronikus postafiókjukba. A panaszosok észrevették, hogy a számlán (pontosabban az annak tűnő dokumentumon) megjelölt ügyfél-azonosító szám nem egyezik meg a sajátjukéval, de olyan bejelentő is kapott üzenetet, aki nem is ügyfele a Főtávnak.
A vállalat a bejelentés alapján belső vizsgálatot végzett el, amely után kiderült, hogy akik megtévesztő levelet kaptak, mind a Díjnet rendszerében nyilvántartott ügyfelek. A Főtáv nevével egy olyan személy azonosítóját használták fel a tettesek, aki ténylegesen a társaság ügyfele.
Korábban azért intett óvatosságra a Főtáv, mert illetéktelenek akartak bejutni a lakásokba a cég nevére hivatkozva. Ezekről az esetekről szintén lakossági bejelentés útján értesült a cég, amely ennek kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a Főtáv szakemberei jól látható emblémát viselnek és arcképes azonosító kártyával rendelkeznek, a helyszínen sosem kérnek el készpénzt, és csak előre egyeztetett időpontban érkeznek.
Az események miatt a Főtáv arra kéri ügyfeleit, hogy az ilyen jellegű értesítéseket körültekintően kezeljék, ne legyenek csalás áldozatai. Bűncselekmény gyanúja esetén értesítsék a rendőrséget vagy egyeztessenek a szolgáltató ügyfélszolgálatával a 06 1 700 7000-es telefonszámon.