A Daimler AG bemutatta a 2021-től gyártani tervezett, 400 kilométer hatótávú eCascadia elektromos nehéz-tehergépjárműve prototípusát, amivel a Tesla és a Volkswagen tervezett elektromos kamionjaival kívánja felvenni a versenyt.
Az eCascadia mellett a Daimler bemutatta a 360 kilométer hatótávú közepes méretű eM2 teherautóját is, amit 2020-tól tervez gyártani. A két modellből a Daimler harminc prototípust ad át ügyfeleinek tapasztalatszerzés céljából, valós körülmények közötti tesztelésre.
A fuvarozó- és logisztikai ágazat arra számít, hogy a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt járműflottájuk elektromossá tételére kényszerülhetnek. Ez az elektromos járművek alacsonyabb üzemeltetési és karbantartási költségei miatt egyrészt egyértelmű előnyt jelentene számukra, másrészt az akkumulátorok viszonylag nagy tömege csökkenti a hasznos rakományt.
Ugyanakkor a töltőállomás-hálózati lefedettség hiányosságai is hátráltatják a technológia adaptálását.
A Daimler 2019-ig 2,5 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztési beruházásokra, ezen belül 500 millió eurót haszongépjárművek elektromos jármű-technológiájára.